Ponuda dječjih autosjedalica na tržištu povećava se iz godine u godinu. Različiti proizvođači žele nametnuti svoje proizvode i izboriti se za što izdašniji tržišni kolač. Nažalost, mnogi pritom zanemaruju sigurnost i kvalitetu kako bi njihova autosjedalica cjenovno bila što prihvatljivija. Ipak, ni ove godine prilikom izbora niste prepušteni sami sebi. HAK i njegovi partneri ponovno su testirali velik broj dječjih autosjedalica.

Objavili su i rezultate testa 30 dječjih autosjedalica svih skupina težine. Na testu su se ovoga puta našla i tri kineska modela te dva „i-Size“ modela za djecu od 61 (67) do 105 centimetra visine. Fokus je bio usmjeren na sigurnost, lakoću uporabe i ergonomiju, sadržaj štetnih sastojaka te jednostavnost čišćenja i završnu obradu.

Prema osnovnim kriterijima, sigurna dječja autosjedalica maksimalno će štititi dijete prilikom frontalnog ili bočnog sudara te rizik od ozljeda u oba slučaja svesti na najmanju moguću mjeru. Što se tiče jednostavnosti uporabe, brojne moderne studije pokazale su kako se autosjedalice često pogrešno montiraju, a to posljedično može dovesti do fatalnih ozljeda. Intuitivno postavljanje i jednostavnost montaže izdvojit će dobru od loše sjedalice i također maksimalno smanjiti rizik.

Na autosjedalici s odličnom ergonomijom najviše će biti zahvalan mališan. U dobroj sjedalici dijete će se osjećati ugodno i opušteno, a mjesta bi, bez iznimke, trebala imati i visoka te nešto „punija“ djeca. Štetne sastojke izbjegavamo u hrani i odjeći, ali isto bi trebalo vrijediti i za autosjedalicu u kojoj će dijete tijekom vožnje provesti brojne sate, dok o kriteriju čišćenja razmišljamo tek kad shvatimo da na autosjedalici ima ostataka hrane pa će lako skidanje presvlake i mogućnost pranja iznenada postati prioritetima.

Uz standardne kriterije prilikom testiranja i ocjenjivanja, ovogodišnji je test imao i određenih novina. Sveukupni zahtjevi koji se postavljaju pred svaku autosjedalicu podignuti su na višu razinu nego što je to bilo prethodnih godina pa se zbog toga dobiveni rezultati više ne mogu izravno uspoređivati s testiranjima od 2011. do 2014.

U HAK-ovim testiranjima još nema dječjih autosjedalica s maksimalnom ocjenom vrlo dobar. Teško je odgovoriti zašto je već godinama tako, no proizvođači vjerojatno kalkuliraju oko isplativosti proizvodnje autosjedalice s maksimalnim rezultatima u svim kriterijima testiranja jer proizvodna cijena takve autosjedalice sigurno ne bi bila niska i ona bi cijenom odskakala od drugih proizvoda na tržištu.

Kad je riječ o testiranjima HAK-a i njegovih partnera, oni s godinama nailaze na sve bolji prijam kod kupaca. Uoči odlaska u kupovinu, mnogi roditelji pažljivo će proučiti HAK-ove tablice i time si znatno olakšati izbor. Važno je pritom provjeriti i kako se određena autosjedalica „ponaša“ u automobilu, stoji li stabilno na sjedištu i može li se primjereno vezati pojasom ili učvrstiti Isofixom? Naravno, odgovori na ta pitanja razlikuju se od automobila do automobila pa je najbolje u praksi, ispred trgovine, isprobati postaviti sjedalicu prije nego što se definitivno odlučite za kupnju.

Odlikaša na našem testu očito i dalje nema, no na prvom ovogodišnjem testiranju najboljoj ocjeni maksimalno su se približila tri proizvoda namijenjena grupi II/III, odnosno većoj djeci od 15 do 25 kilograma (grupa II) i djeci od 22 do 36 kilograma (grupa III). Riječ je o sjedalicama Britax Römer Kidfix SL SICT i o dva Cybexova modela, Cybex Solution M i Solution M-fix.

Ova tri proizvoda mogu se proglasiti pobjednicima proljetnog testiranja jer ih njihova kvaliteta i sigurnost izdvajaju od ostatka konkurencije.

Detaljan opis i ocjenu svake autosjedalice preuzmite ovdje.

Tablicu s ocjenama pojedine autosjedalice preuzmite ovdje.