U svojim nastojanjima da poveća natalitet, talijanska vlada odlučila se na pomalo riskantan potez, koji se nije svidio baš svima. Tako su nedavno predstavili kampanju nazvanu Fertility Day. Sama kampanja, osim promidžbenog materijalauključuje i godišnju manifestaciju „Dan plodnosti“. On bi trebao biti obilježen 22. rujna, u nekoliko većih gradova – Rimu, Padovi, Bologni i Cataniji. Na licu mjesta građani će tako moći dobiti informacije vezane za planiranje obitelji i roditeljstvo. Kampanja ima i svoju službenu Facebook stranicu.

Sama inicijativa podizanja nataliteta i pokušaja demografske obnove ne zabrinjava previše. Ono što javnost smatra spornim jest plasiranje kampanje Dana plodnosti na društvenim mrežama.

“Promašena” kampanja

Odmah po predstavljanju kampanje, žene diljem Italije složile su se u jednom – kako je izrazito diskriminatorna. Krenula je i lavina reakcija od kojih se najčešće može čuti kako kampanja izravno govori ženama kako im vrijeme istječe, a kako ne postaju mlađe trebalo bi i – zatrudnjeti.

Dvanaest fotografija s porukama upućenim ženama izazvale su upravo suprotan efekt. Na njima su vidljive poruke poput „Ljepota ne poznaje godine. Plodnost da.“, dok žena prikazana na fotografiji u ruci drži pješčani sat. „Plodnost je zajedničko  dobro“, natpis je koji prati još jednu iz serije fotografija.

Mnogi im zamjeraju i pogrešno ciljanu „publiku“. Tako jedna od poruka glasi i „Mladi roditelji. Najbolji način za pokazivanje kreativnosti“. Istovremeno, Italija već nekoliko godina za redom bilježi visoku stopu nezaposlenosti upravo među mladim ljudima. Stoga se mnogi pitaju je li rađanje djece zaista najbolji način kreativnosti uz istovremenu nezaposlenost oba buduća roditelja?

fertility-day-2

Diskriminacija i netolerantnost

S druge strane javile su se i mnoge udruge za promicanje ljudskih prava koje ističu kako je kampanja uvredljiva za sve. Od nezaposlenih, pa do parova koji iz zdravstvenih razloga nisu u mogućnosti postati roditelji.

No, ono što najviše zabrinjava ljude koji su do sada vidjeli kampanju, jest smještanje žena u okvir u kojem mu je, očito, u talijanskom društvu i mjesto. Svaka poruka uglavnom se svodi na to kako bi žena trebala što prije postati majkom, dok drugim životnim interesima ovdje jednostavno nema mjesta.

Medijski stručnjaci ističu i to da je kampanja Fertility Day predstavljena nedugo nakon što je talijanski parlament usvojio zakon o sklapanju istospolnih partnerstva. Stoga se pitaju kakav će utjecaj ova kampanja imati u trenutku kada je talijansko društvo pokazalo da je ipak otvorenije i tolerantnije.

I dok neki odlaze toliko daleko i uspoređuju kampanju s fašističkim sloganima iz 1930-ih godina kojima se također poticalo rađanje djece, na vama je da procijenite radi li se zaista o uplitanju u temeljna ljudska prava.