Upoznajte Lammily, barbiku "normalnih" proporcija i prirodnog izgleda

Nakon što je svijet obišla fotografija kako bi "normalna" Barbie mogla izgledati, pokrenuta je crowdfunding kampanja, odnosno kampanja koju financiraju dobrovoljni donatori, da takva lutkica i zaživi, odnosno da se pojavi na tržištu diljem svijeta

5319d83d12918

. Iako je uz nju odrastalo na milijune djevojčica, Barbie se u novije vrijeme strašno zamjera glavna uloga u forsiranju nedostižne, nerealne ljepote i stvaranje krive percepcije izgleda u odrastanju djevojčica.

Nova barbika bit će rađena prema modelu umjetnika i istraživača Nickolaya Lamma, koji je prvi izradio 3D printanu lutkicu prema prosječnim mjerama stvarnih djevojaka starih 19 godina. Lutka je nazvana po njemu, Lamilly i odmah je osvojila srca brojnih roditelja. Veliki broj ljudi priključio se kampanji u kojoj vlastitim novcima financiraju nastanak nove, realističnije lutkice uz koje bi odrastala djeca diljem svijeta i koja bi stvarala drugačiju, realniju sliku žene. Lutkica se promovira uz poruku "Prosječno je lijepo" (Average is Beautiful).

Ono što je svakako prednost, je činjenica da slične lutkice trenutno nema na tržištu. Lammily lutkica za razliku od Barbie lutkice ima izražene zglobove, a ne nerealno tanašne. Ona također ima ispupčena koljena, laktove i "normalna" stopala. Na licu ima prirodniji make-up i odjevena je u tzv. casual mladenačku sportsku odjeću (kratke traperice, tenisice, pamučnu majicu). Lammily neće nositi haljinice princeza iz bajki, šljokaste i luckaste kreacije koje nitko u stvarnom svijetu ne bi odjenuo. Lutkica će promovirati jednostavni, svakodnevni stil kakav nosi 95% mladih djevojaka.

Izgled lutkice je važan jer je direktno povezan s glavnim ciljem njezina lansiranja na tržište. Ona nosi snažnu poruku i djeci i roditeljima koja je vezana za stvaranje slike o samome sebi. Nickolay Lamm kaže kako većina djevojčica koje se igraju barbikama, nema razvijenu sliku o sebi i svom izgledu. One jednostavno žele zabavnu igračku s kojom će se igrati. Prvi iskorak jest prema roditeljima koji više odobravaju "normalnu" lutkicu, no u konačnici važna su djeca koja će odlučiti da li je lutkica dovoljno zabavna da se njome igraju. A ta lutkica sasvim će slučajno imati tipične ljudske proporcije, odnosno to će biti manje bitno.

Lammily se otvoreno promovira kao alternativa Barbie i svim drugim lutkicama koje imaju nerealistične tjelesne proporcije. U Mattelu koji proizvodi Barbie ne daju se smesti i ne namjeravaju se ispričavati te kažu da je Barbie legenda i da je uljepšala djetinjstvo mnogim djevojčicama. Barbie nikada nije ni trebala biti dizajnirana kao realistična, već su joj proporcije reducirane i izmjenjene kako bi se djevojčice s njome lakše igrale tj. kako bi ih lakše preodijevale. Osim toga, Barbie nije samo lijepa, ona se našla u više od 150 različitih profesija, sama se uzdržava, ima kuću, auto, ambiciozna je i pametna, a jednom se čak kandidirala i za predsjednicu SAD-a. Jedno što smeta roditeljima, važno je ovdje reći - ne svim roditeljima, su njezine tjelesne proporcije.

Za obje lutkice mjesta ima na tržištu, pa je na roditeljima ili bolje reći na djevojčicama da same odaberu s kojima će se igrati. Maknuti Barbie s polica neće riješiti problem utjecaja današnje pop kulture na stvaranje slike o sebi kod djevojčica. Još nigdje nismo čuli da bi neka žena za svoj manjak samopouzdanja i probleme s izgledom okrivila lutkicu Barbie s kojom se nekada davno igrala. Isto tako, igranje s lutkicom Lammily ne garantira ni jednoj djevojčici da će automatski jednog dana imati bolju sliku o sebi. No kao i u svakoj drugoj branši, dobro je imati alternativu, konkurencija je uvijek dobrodošla, pa pozdravljamo Lammily koja će na policama uskoro praviti društvo svojoj prethodnici i legendi Barbie.

Ukoliko želite podržati kampanju za lansiranje Lammily, to možete učiniti na službenim stranicama kampanje: www.lamilly.com