U vrtiću Mala vila ”plan i program” čini bogatstvo života

Blizu centra grada, a opet dovoljno daleko od gradske vreve, na malenom brijegu, u oazi zelenila, smjestio se vrtić Mala vila.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Blizu centra grada, a opet dovoljno daleko od gradske vreve, na malenom brijegu, u oazi zelenila, smjestio se vrtić Mala vila. Ovaj topli dječji kutak postoji već više od dva desetljeća, a u njemu glavnu riječ vode dvije odgojiteljice koje se brinu za jednu mještovitu grupu djece od 3 do 7 godina. U okviru jedne velike obitelji “promoviraju” ljekovitu pedagogiju kojoj je cilj vratiti djeci zaboravljene vještine djetinstva kroz snagu prave stvaralačke igre te im omogućiti odrastanje koje sačinjavaju smislena životna zbivanja.

Zbivanje u vrtiću ne uključuju klasičnu predškolsku pedagogiju

U ovom vrtiću, svakodnevnica je ispunjena važnim poslovima u kojima djeca silno uživaju, a to su primjerice šivanje, tkanje, rad u drvu, u vrtu. Uz to se muzicira, slika, izvode dramske predstave. Djetetu treba omogućiti odrastanje koje ne čini umjetni, konstruirani svjetovi zabave, igračaka i daljinskih upravljača, objašnjava voditeljica vrtića Renata Stürmer Santrić.

“Današnje doba koje nam poklanja sve zahtjevniju djecu, traži od nas da odaberemo vlastiti odgojni stil. Mi smo za osnove našeg pedagoškog pristupa izabrali uravnoteženje glave, srca i udova, izravan odnos prema prirodi, razvoj socijalnog bića te zdravu stvaralačku volju”, ističe voditeljica.

Igračke od prirodnih materijala

U Maloj vili, dizajnerske igračke poput malih štednjaka, usisavača, blagajni smatra se samo metežem nepotrebnih predmeta koji nemaju ni pedagošku niti estetsku vrijednost. Najprimjereni materijali su oni organski, jer upravo zato što su različiti u oblicima, površini i težini , važni su za razvoj osjetila. Najjednostavniji oblici i ne uvijek dovršeni u svojoj namjeni djetetu su odlična "hrana za poticanje i razvoj mašte.

“Djetetu treba oruđe za rad, a ne igračke. Potreban mu je vrtni i stolarski pribor, pribor za šivanje, metle za čišćenje, kistovi i četke. Dobro je imati i kutiju s nedefiniranim stvarčicama kao što su primjerice kamenčići, pera, matice, vijci, ključevi, jer takve predmeta djeca preoblikuju u sve što im je potrebno i kreiraju svoje raznolike svjetove", ističe voditeljica vrtića.

Svetkovine za djecu i roditelje

Tijekom cijele godine u ovom vrtiću održavaju se svetkovine, zajedno s roditeljima koje prate ritam godišnjih doba i kršćanskih svetkovina. Njihov je smisao slavlje i poštovanje života u atmosferi radosti i svečanosti. Djeca se takvih svetkovina rado sjećaju,a takva ugodna sjećanja obogaćuju njihovu biografiju. To je poput spomenara kojeg otvaramo poslije u zrelosti i podsjećamo se na milinu djetinjstva pojašnjava voditeljica.

“U proljetnim svetkovinama slavimo ponovno rođenje prirode i pobjedu dobrote na zlom zimom. Ljetne svetkovine slave punoću života i moć sunca, jesenske izražavaju zahvalnost prirodi, a zimske slave povratak moći sunca. Pogled u zvjezdano nebo, pogled na dugu ili slušanje vjetra u krošnjama, duhovno je iskustvo koje se doživljava uvijek kada se u Prirodi događa nešto tajanstveno, veliko, lijepo", napominje Stürmer Santrić.

Kako se volimo pozivati na znanost, današnja neuropsihologija ističe koliko je za razvoj mozga ključna slobodna ,ne uvijek vođena i kontrolirana igra koja podrazumijeva izazove, avanture, interaktivni svijet i to realan, a ne virtualan. Dijete treba osjetiti da je stvaratelj, izumitelj svega, ono želi znati kako funkcioniraju svakodnevne stvari. To donosi oduševljenje, tako se aktivira hormon sreće, a to je najvažniji pokretač razvoja mozga smatra Stürmer Santrić. "Djeci trebaju staromodne stvari: priče, pustolovine i dosada. Prostor i vrijeme za disanje, za prijateljstvo, sanjarenje i riskiranje", za kraj je poručila simpatična voditeljica.