Hrvatski stručnjaci osmislili igračke koje razvijaju "klikere" i potiču kreativnost

Krut školski sustav u čijem kurikulumu često nema mjesta za razvoj nekih dječjih osobina i sposobnosti nagnao je nekoliko stručnjaka entuzijasta da sve svoje znanje, kreativnost i iskustvo u prosvjeti ulože u razvoj sredstava za poticanje specifičnih aspekata dječjeg razvoja

Klikeraj didaktički set

. Tako je nastala udruga Klikeraj, čiji su članovi, psiholozi i nastavnici, osmislili prvi didaktički set za poticanje kreativnosti.

Misao vodilja bila je da djeca kroz igru koja je sastavni dio djetinjstva, ali i odrasle dobi, razviju vještine i usvoje znanje koje neće ispariti preko noći.

Igračke iz prvog didaktičkog seta s potpisom Klikeraja potiču različite aspekte kreativnog mišljenja i namijenjene su prvenstveno predškolcima i učenicima nižih razreda osnovne škole. No specifičnost igara je da ih mogu igrati i prvašići i osmaši.

Igre se mogu koristiti u vrtiću ili školi kao didaktičko sredstvo koje će obogatiti nastavni proces, ali i kod kuće: roditelji mogu biti sigurni da su izabrali kvalitetno i zabavno pomagalo.

Pri izradi igračaka poštovali su se svi relevantni sigurnosni, ergonomski, didaktički i estetski standardi. Izrada i dizajn usklađeni su s Europskom deklaracijom o sigurnosti dječjih proizvoda (EN 71). Većina igračaka izrađena je od lipova drva koje je poznato po svojoj netoksičnosti i lakoći; korištene su boje na bazi vode, namijenjene igračkama. Uz hrvatski dizajn, važno je napomenuti da igračke izrađuju lokalni obrtnici.

IGRAČKE IZ DIDAKTIČKOG SETA:

KRUG - Igra se sastoji od kruga i tri kazaljke. Na početku igre svaki igrač dobije dva jokera i predložak na koji stavlja bodove. Zadatak je rotirati kazaljke te pročitati tri kategorije na kojima su se zaustavile. Igrač se mora dosjetiti predmeta koji može pripadati u sve tri kategorije. Igra potiče konvergentno i asocijativno mišljenje, širenje rječnika i integraciju znanja. Kroz igru se zabavljaju djeca, ali i odrasli.

UMETALICA - Igra za poticanje logičkog te simboličkog i asocijativnog mišljenja. Vjerovali ili ne, ali logika i kreativnost se nadopunjuju i rezultiraju kvalitetom mišljenja, proizvoda ili djelovanja. Ova igra oslanja se na pravila logike, dosjetljivost i brzo snalaženje. Kako postaviti pitanje, kako uz što manje pitanja doći do kraja, osmisliti logički niz i prepoznati pravilo neke su od vještina koje se traže, ali i razvijaju kod igrača. Kreiranjem novih pločica dijete vježba simboličko asocijativno mišljenje.

KLIKERAJ – Ovu igru razradili su na način da se na zanimljivim primjerima igrači uče osnovama kreativnosti, ali u skladu sa zadanim kontekstom. Cilj je naučiti kakvi sve mogu biti kreativni doprinosi te vježbati fleksibilnost uz mnogo smijeha i zabave. Budući da su kreativni doprinosi nešto što je proizašlo iz prakse, ova igra ima veliku vrijednost za mlade igrače, ali i mogućnost da se koristi kao društvena igra za odrasle.

NAJVEĆI JEZIK – Igra za poticanje elaboracije, kombinatorike i jezičnih vještina. Nudi mogućnost za stvaranje mnogo različitih i uzbudljivih scenarija. Djeci pruža izazov stalno kombinirajući slike na nove načine i time potiče stvaranje raznovrsnih priča. Slike na kockama su osmišljene na način da potaknu maštovitost, ideje i neke neuobičajene kreacije.

MAŠTARIJ – Igra za poticanje divergentnog mišljenja, što je slikovito rečeno razmišljanje izvan okvira poznatog. Od igrača se traži sposobnost produkcije različitih relevantnih ideja, obrada informacija na različite načine, sposobnost promatranja stvari iz različitih perspektiva, razrada ideje te sposobnost napuštanja starih načina tumačenja poznatih predmeta

Osim razvijanja didaktike, stručnjaci iz tima Klikeraj održavaju edukacije i seminare za roditelje, učitelje, stručne suradnike i odgojitelje te radionice za djecu i odrasle. Trenutno im je u tisku i prvi priručnik za poticanje kreativnosti kod djece.

Svi navedeni proizvodi dostupni su putem web shopa na internetskoj stranici Klikeraj, a možete ih pronaći i na Facebooku.