Spontani pobačaji bacaju sjenu na sjajnu i radosnu vijest o trudnoći. Izgubiti plod – ma koliko god sićušan bio može izazvati duboki osjećaj neuspjeha, krivnje, bespomoćnosti i najdublje tuge. Većina spontanih pobačaja, oko 95 posto, događa se u prva tri mjeseca trudnoće. Najkritičnije vrijeme za svaku trudnoću je oko 10. ili 12. tjedna, kada je kod embrija već formirana većina organa. Bez obzira na dob trudnice, gubitak ploda je dosta česta pojava. Neka istraživanja su pokazala da je oko 50 posto žena imalo jedan ili dva spontana pobačaja, a najmanje 25 posto ukupno svih trudnoća ne uspije. Rani spontani pobačaji često prođu nezapaženo ili se ne evidentiraju, pa o tome nema pouzdanih podataka, no stručnjaci vjeruju da 45 do 75 posto svih oplođenih jajašca propadne prije implantacije.

Sveučilište u Surreyu i UK Charity Foresight (dobrotvorna udruga za fertilitet i zdravu prehranu) proveli su cjelovito trogodišnje ispitivanje plodnosti nad 367 parova, a ispitnu skupinu činili su ispitanici u dobi od 22. do 45. godine, s prosječnom dobi od 35 godina. Više od trećine parova imalo je desetogodišnju povijest neplodnosti, 59 posto je imalo problema s reproduktivnošću, a 39 posto je imalo od jedan do pet spontanih pobačaja.

Istraživanje je, između ostalog predviđalo da parovi prestanu pušiti i konzumirati alkohol i da počnu sa zdravom prehranom. Počeli su kupovati organski uzgojenu hranu, jesti više voća i povrća, a i smanjili su unos kofeina, neorganskog mesa i mliječnih proizvoda. Svatko je počeo uzimati dodatak prehrani od vitamina i minerala sastavljen prema individualnim potrebama pojedinca. Na kraju trogodišnjeg razdoblja, 89 posto parova je dobilo dijete, uključujući i 81 posto onih koji su u prošlosti patili od neplodnosti. Najveće iznenađenje cijelog projekta je da nije bilo niti jednog spontanog pobačaja, prerano rođenih beba, perinatalne smrti ili urođenih mana kod novorođene djece. Iz svega navedenog, lako se da zaključiti da pravilna prehrana, način života i dodaci prehrani mogu utjecati na kvalitetu jajašca i spriječiti spontani pobačaj.

Sukladno tome, u nastavku vam donosimo savjete kako smanjiti rizike gubitka djeteta:

  • prestanite pušiti, piti i izbjegavajte zadimljene prostorije
  • pijte kavu bez kofeina, smanjite količinu kave, a idealno bi bilo da je potpuno izbacite iz upotrebe
  • nemojte koristiti aspartam (umjetni šećer) jer ta opasna kemikalija sastavni je dio umjetnih sladila i dijetalnih pića
  • kontrolirajte tjelesnu težinu
  • očistite organizam od teških metala poput olova, žive i aluminija
  • neutralizirajte stres, izlazite češće u prirodu, koristite stanke, započnite s nekom društvenom aktivnošću
  • provjerite čega vam nedostaje u prehrani, obratite pozornost na nedostatak magnezija, selena, beta-karotena, vitamina A, E, B6, B12 i omege 3
  • jedite više organski uzgojenog voća i povrća
  • obavite opći liječnički pregled kako bi bili sigurni da nemate nikakvu infekciju, parazite, genetske poremećaje ili probleme sa zgrušavanjem krvi
  • izbjegavajte elektromagnetsko zagađanje, duga razdoblja ispred računala bez stanke, neprekidno komuniciranje putem bežične mreže, nošenje mobilnog telefona uz tijelo, duge razgovore mobitelom
  • izbjegavajte farmakološke lijekove i antidepresive
  • vježbajte pozitivno razmišljanje, osjećaj da ste jaki, zdravi i puni samopouzdanja pomoći će vam da trudnoću iznesete do kraja