Trudnoća je važan period pun začuđujućih i ponekad zbunjujućih promjena za svaku buduću majku. Važno je da trudnica vodi brigu o sebi i obrati pažnju na svoje zdravlje tijekom trudnoće, ali i tijekom perioda dojenja. Važno je da ujednačena i zdrava prehrana bude u svakodnevnoj dnevnoj rutini majke i trudnice upotpunjena svim potrebnim hranjivim sastojcima. Među neophodnim sastojcima nalazi se nekoliko njih koji zahtijevaju posebnu pažnju i redovito konzumiranje, a kalcij je definitivno na vrhu liste.

Sudeći prema “PubMed” studiji, kalcij je vrlo važan tijekom razdoblja trudnoće i dojenja s obzirom na njegovo pozitivno djelovanje na zdravlje kostiju iz kojih se za vrijeme trudnoće ubrzano troši. Nedovoljno konzumiranje mlijeka ili kalcija za vrijeme perioda dojenja može rapidno djelovati na nestanak kalcija u kostima, posebice ako je žena i ranije imala probleme s manjkom kalcija. Nadomjestak kalcija postaje apsolutno važan za žene s takvim problemom jer u suprotnom očekivano je razvijanje osteoporoze kostiju.

Razina kalcija u organizmu počinje se smanjivati nakon 30. godine života, pa je još važnije napomenuti koliko je važno uzimati nadomjestak kalcija ako žena zatrudni u tridesetima godinama.

Za vrijeme dojenja dnevno se iz organizma gubi otprilike između 280 – 400 miligrama kalcija.

Tijelo se za vrijeme trudnoće prilagođava nastalim okolnostima i posljedice ne bi trebale biti trajne na organizam, no moguće su u slučaju ako žena već i prije trudnoće ima veliki nedostatak kalcija u organizmu. U tom slučaju posljedice bi mogle upućivati na teža oštećenja kostiju i minerala u njima, što kasnije vodi do krhkosti kostiju.

Kako bi se eventualne posljedice poput osteoporoze i krhkosti kostiju spriječile, preporučljivo je trudnicama i dojiljama uzimanje dodatnog kalcija tj. oko 1000 mg dnevno kako bi se kompenzirale i zadovoljile potrebe organizma.

Ako je u organizmu trudnice ili dojilje nedostatak kalcija, isti se može prenijeti i na dijete putem mlijeka, odnosno krvi i utjecati na razvoj njegovih kostiju. S druge strane ako je količina kalcija uravnotežena, može se očekivati zdrav razvoj djetetovih kostiju.

Osim u tabletama kalcij se može konzumirati i putem hrane. Najbogatiji kalcijem su kravlje mlijeko i mliječni proizvodi. Zelene biljke izrazito su bogate kalcijem, primjerice kelj, brokula, rukola, te bijela repa i bijeli grah, dok su kod voća to naranče. Od morskih plodova preporučuje se konzumirati losos i sardine. Zatim dobar izvor kalcija su i bademi, sjemenke sezama, suncokretovo sjemenje, ali i tofu i sojino mlijeko, kao zamjena za kravlje.

Rođenje djeteta je prekretnica u životu svake žene. Nove majke su uglavnom zbunjene i nedovoljno upoznate s promjenama u tijelu, a ponekad im i prehrana nije u potpunosti prilagođena potrebama tijela. Stoga je od iznimne važnosti, kako bi tijelo trudnice i djeteta savršeno funkcioniralo, obratiti pažnju na zdravlje i potrebe organizma te nadomjestiti vitalne minerale i vitamine, bilo dodacima ili uravnoteženom prehranom.

Ljudske kosti su osnovica tijela, njihovim zanemarivanjem u bilo kojem periodu života činimo si veliku štetu i grešku koja bi nas mogla pratiti do kraja života. Krhke kosti sklone lomljenju bi s vremenom mogle postati veliki problem žene i onih koji je okružuju, stoga je potrebno brinuti o njima cijelog života, a posebno u njegovu najsretnijem periodu.