Iako je trudnoća jedan od najsretnijih trenutaka u životu svake žene ujedno je i vrijeme kada se na tijelu žene događaju brojne promjene. Umorne i otečene noge, bolni i otečeni gležnjevi samo su neki u nizu neizbježnih problema koji prate trudnice. Tijekom trudnoće svu dodatnu nakupljenu težinu nositi moraju upravo noge, točnije stopala, pa oni i najviše pate. Srećom, trudnice si mogu bol i neugodu barem malo ublažiti.

Po nekim istraživanjima čak oko 75% žena tijekom trudnoće ima problema s oticanjem nogu i stopala pa se taj poremećaj već smatra i normalnim. Poneke žene imaju i probleme sa zatezanjem i grčevima u nogama prije odlaska u krevet, posebno na početku trudnoće. Oticanje nogu najčešće se povećava s dolaskom večeri i smanjuje s dolaskom jutra.

Do oticanja nogu najčešće dolazi zbog zadržavanja tekućine, odnosno glavni krivac je maternica koja naglo raste i pritišće krvne žile koje povezuju stopala i noge s ostatkom tijela.

U vrijeme ljetnih mjeseci, zbog visokih temperatura, situacija s oteklim nogama se obično pogoršava. S obzirom na to da trudnice paze na razne stvari koje bi im tijekom trudnoće mogle naškoditi, bilo bi dobro da obrate pažanju i na svoje bolne i umorne noge, kako bi cjelokupna trudnoća protekla što lakše.

Osim najočitijeg razloga, dakle povećanja kilograma, postoje i mnogobrojni drugi razlozi koji mogu izazvati bol u nogama. Tijekom trudnoće razina hormona progesterona raste. Ovaj hormon opušta mišiće i vene u nogama, čini ih elastičnijim te se i smatra potencijalnim uzrokom oticanja i boli u gleženjevima. No, bol u nogama može poticati i višesatno svakodnevno sjednje ili stajanje.

Tajne “sretnih nogu”

– Jedan od najboljih i najučinkovitijih načina kako reducirati ili smanjiti oticanje u nogama je podizanje nogu u ležeći položaj. Na taj način povećava se protok krvi i smanjuje nateknutost. Trebalo bi izbjegavati stajanje više od jednog sata u istom položaju.

– Nosite cipele koje su udobne i imaju vezice ili potporu za stopalo. Trebalo bi izbjegavati potpetice i nositi cipele ravnih potplata. Također kod kupovanja cipela u trudnoći svakako bi trebalo pripaziti na veličinu.

– Njegujte bolna stopala kockicama leda. Ne samo da led pomaže kod smanjenja otekline, nego i smanjuje osjećaj neugode.

– Nakon svake naporne aktivnosti namočite noge u hladnoj vodi. Stavite jastuk pod noge dok ležite.

– Nosite mekane čarape bez šavova kako ne bi dodatno otežali protok krvi.

– Pomalo vježbajte i brzo hodajte, naravno, koliko možete. Brzo hodanje je idealan način za povećavnje cirkulacije u nogama. Također, jedite slabo zasoljenu hranu, jer će utjecati na smanjivanje bolova i naticanja.

– Priuštite si opušajuću masažu stopala.