Kad posjetite web stranicu Laboratorija za vizualne komunikacije, OmoLab, odmah će vam za oko zapeti informacija da u Hrvatskoj postoji čak 60.000 djece s disleksijom, odnosno čak dva do tri učenika u jednom razredu. Disleksija se definira kao teškoća u učenju, ali oni je definiraju kao “dar vizualnog razmišljanja”. Imajući to na umu, kreativci iz OmoLaba su zajedno sa stručnjacima razvili OmoType – font za osobe s disleksijom. Font je potpuno besplatan za sve korisnike.

O čemu se radi?

Osobe s disleksijom imaju poteškoća s čitanjem, stoga je vrlo važno u kojem fontu čitaju neki tekst. Navodno postoje dva fonta koja su pokušala riješiti problem lakšeg i bržeg čitanja za osobe s disleksijom, ali oba uključuju poboljšanje samo nekih značajki (primjerice, mentalne rotacije slova). No disleksija je vrlo individualni “poremećaj” i postoji čitav spektar smetnji zbog kojih neka osoba otežano čita.

Po čemu je OmoType drugačiji i bolji? Kako stoji na njihovim stranicama, OmoType je drugačiji “u prvom redu po multidisciplinarnom pristupu koji je rezultirao ugodno oblikovanom font sustavu koji se u najmanjoj mogućoj mjeri razlikuje od standardnih fontova. Nadalje, dvije font obitelji s po 24 inačice ostavljaju prostor veće prilagodbe jedinstvenim potrebama korisnika. OmoType Std i OmoType Ext font sustavi izlaze u susret različitim razinama čitalačkih vještina korisnika.”

Svoju punu funkcionalnost ova pisma ostvaruju kroz OmoReader aplikaciju koja će biti dostupna u drugoj polovici kolovoza. Više o aplikaciji na OmoReader.com.

Font je testiran na djeci s disleksijom i rezultati su bili odlični. Djeca su ga ocijenila od 1 do 4, s prosječnom ocjenom 3,54.

Tko stoji iza projekta?

OmoLab je laboratorij za vizualnu komunikaciju koji okuplja stručnjake i tvrtke iz različitih područja s ciljem razvoja komunikacijskih alata za one koji vide svijet drugačijim očima.

Već ovaj predivan opis kojim su se predstavili puno obećava, a još više oduševljava činjenica da se radi o mladim ljudima iz Splita koji su okupljeni u društvenom poduzeću, što znači da im je glavna premisa pridonijeti društvu i mijenjati stvari na bolje.

Bravo za ovu ekipicu!