Osim kvalitetnog sna i kvalitetna i zdrava hrana jedan je od najvažnijih preduvjeta uspješnog čovjeka, a za početak uspješnog školarca. Kako bi mogli uredno i s dovoljno energije ispunjavati dnevne zadatke važno je da se djeca hrane zdravim i kvalitetnim namirnicama. Važno je ne preskakati obroke, a posebno ne doručak. Školarci obično rado preskaču doručak, uglavnom pod izlikom kako nemaju dovoljno vremena sjesti i u miru doručkovati ili oni koji doručkuju konzumiraju u potpunosti nepravilan i loš doručak koji se sastoji od hrane bazirane na proizvodima krcatih bijelim šećerom.

Djeca su rado privučena slatkim doručkom, no zbog svog sastava njegova nutritivna vrijednost vrlo je mala. Energija koju daje takav doručak traje svega nekoliko sati.

Hrana koju bi djeca trebala konzumirati i koja održava potrebnu razinu energije i koncentracije tijekom dana su:

1. Zobene pahuljice: probavljaju se sporo, što djeci daje postepen tok proteina i energije. Cjelovito zrno također je bogato vlaknima. Kako bi zobena kaša bila boljeg okusa, dodajte grožđice, oraščiće, sušeno voće ili smeđi šećer. Ako dijete jede gotovo pakiranje zobenih pahuljica ni u kom slučaju nemojte dodavati šećer, jer ga već ionako ima dosta u pakiranju.

2. Svježe ili smrznute borovnice i jagode: odličan su izvor energije. Mogu se konzumirati kao gotov proizvod ili se od njih može napraviti sveži smoothie.

3. Jaja: čiji sastojci imaju ogromnu ulogu u formiranju moždanih stanica zaduženih za pamćenje. Stoga nije naodmet znati da je jako korisno da vaše dijete konzumira jaja.

4. Voće: potrebno je jesti što više lubenica, jabuka, naranči, šljiva, između ostalog i kako vaše dijete ne bi imalo problema sa zatvorom, što može uvelike poremetiti koncentraciju i posvećenost učenju.

5. Kruh od cjelovitog pšeničnog zrna: sadrži vitamin B, folnu kiselinu te pomaže kod pamćenja. Za doručak djeci pokušajte uz kruh servirati i njihovo omiljeno voće.

6. Mlijeko sa smanjenim udjelom mliječne masti: sadrži kalcij koji utječe na preraspodjelu energije u našem tijelu. U mlijeko dodajte sirupa od jagode ili čokolade i napravite shake. Primjerice, čokoladno mlijeko sadrži jako malo kofeina, a šećera isto koliko i svježe voće.

7. Nemasna govedina: sadrži cink i najveće količine željeza koje možemo dobiti iz nekog prirodnog proizvoda. Jedući samo malu količinu govedine naše tijelo poboljšava mogućnost apsorpcije željeza iz drugih hranidbenih izvora.

8. Žitarice: sadrže cjelovito zrno, bogate su folnom kiselinom, ugljikohidratima, proteinima i vitaminom B12, mogu se jesti za doručak ili kao međuobrok. Dodajte im grožđice ili oraščiće.

9. Voda: ako dijete ne pije dovoljno vode može imati osjećaj tzv. lažne gladi, što može voditi do nekontrolirane i loše prehrane. Vodu je važno piti iza svakog obroka, ali i više, posebno ako se bavi fizičkim aktivnostima. Nedovoljno tekućine dovodi do dehidracije, što može djecu učiniti razdražljivim i letargičnim.