Unatoč nedovoljnoj zastupljenosti žena u znanosti, gdje još uvijek dominiraju muškarci, nova studija objavljena u časopisu Intelligence pokazuje da su djevojčice u potpunosti bolje učenice od dječaka u većini zemalja.

Istraživanje koje je provedeno u zemljama širom svijeta, donosi zanimljive podatke – u 70 % zemalja obuhvaćenih studijom djevojčice ostvaruju bolje rezultate od dječaka iz razreda.

„Prilikom istraživanja ispitana je razina znanja 1,5 milijuna 15-godišnjaka diljem svijeta, a podaci su prikupljeni tijekom 2000. i 2010. godine“, kazao je David Geary, profesor psihologije na Sveučilištu Missouri-Columbia u priopćenju za javnost.

Iznenađujuće je što u zemljama u kojima su ozbiljno narušena ženska prava djevojčice bolje čitaju od dječaka, te ostvaruju znatno bolje rezultate u matematici, prirodnim znanostima i književnosti, bez obzira na političke, ekonomske, socijalne ili spolne nejednakosti u tim zemljama.

Prema prikupljenim podacima, dječaci zaostaju za djevojčicama u 70 % zemalja u čitanju, matematici i prirodnim znanostima. Bolji su od djevojčica svega u dvije zemlje i jednoj regiji – Kolumbiji, Kostariki i indijskoj regiji Himachal Pradesh. Slična postignuća pak ostvaruju djevojčice i dječaci u SAD-u i Velikoj Britaniji.

Istraživanje pokazuje da bez obzira na nejednakost spolova u nekim zemljama, škola je nerijetko mjesto gdje se svim silama bore protiv tih loših vanjskih struja. Pružajući im punu podršku, djevojčice koje odrastaju u zemljama s ništavnim ženskim pravima, ipak bi kroz školovanje mogle usvojiti alate kako bi si stvorile bolji život.

No ipak je zabrinjavajući nesrazmjer odličnih postignuća u školi i nezastupljenosti žena u političkom, ekonomskom, znanstvenom i mnogim drugim važnim područjima.

Također, ova je studija postavila iznimno važno pitanje: Kako će velik broj muškaraca upitnih sposobnosti na visokim položajima utjecati na ekonomski prosperitet i socijalnu stabilnost nacija u budućnosti?