Učitelj/ica je samo jedan dio složenog obrazovnog sustava, ali u životu vašeg djeteta postat će svojevrsni simbol škole. Idućih nekoliko godina sigurno ćete imati osjećaj da ste dobili još jednog “novog člana obitelji.” Mnoge upute, opomene i savjeti zvučat će puno ozbiljnije kada to kaže učitelj/ica, nego kada vi to kažete. Nerijetko ćete stoga čuti: “… to je tako – jer je to rekao učitelj/ica.” Nemojte se zbog toga osjećati zakinuti, nećete time ništa izgubiti, već ćete upravo u toj osobi dobiti saveznika.

U nastavku vam donosimo deset provjerenih savjeta za dobru suradnju s učiteljem/icom.

Budite iskreni i otvoreni kada govorite o svom djetetu i obitelji

  • Učitelj/ica ionako sazna od djeteta i ono što vi ne želite da se zna
  • Vaša otvorenost otvorit će vrata razumijevanju
  • Problemi u obitelji utječu na ponašanje djeteta

Uskladite obiteljske kriterije s onima koje određuje učitelj/ica

  • Vašem će djetetu biti lakše snaći se u jednom sustavu vrijednosti, nego u dva različita
  • Slobodno upozorite učitelja/icu na neke posebnosti vašeg vjerskog, nacionalnog ili drugog opredjeljenja jer se neki školski kriteriji mogu korigirati

Vjerujte učitelju/ici i onda kada više vjerujete svome djetetu

  • Učitelj/ica, kao odrasla osoba, može bolje od djeteta procijeniti situaciju
  • Stručna osposobljenost pomaže mu protumačiti različita ponašanja djece
  • Iskustvo učitelja/ice u radu s djecom možda je bogatije od iskustva roditelja

Uključite se u školske aktivnosti

  • Pokazat ćete djetetu da vam je važno što se događa u školi
  • Sigurno ćete naučiti nešto novo o svom djetetu
  • Pomoći ćete učitelju/ici ostvariti neke zamisli bolje i zanimljivije

Potražite savjet  o onome što vam nije jasno o odgoju djeteta

  • Učitelj/ica će vas uputiti kome se treba javiti, ako vam ne može pomoći
  • Mnogi “kućni” nestašluci lako se rješavaju razgovorima u školi
  • Učitelj/ica je stručna osoba koja ima potrebno obrazovanje, a možda i više iskustava

Primite svaku obavijest kao dobronamjernu

  • Brzo i zajedničko reagiranje obitelji i škole uglavnom donosi i brze rezultate
  • Napredak vašeg djeteta je zajednički cilj vas i učitelja/ice

Ne obazirite se isključivo na ocjene

  • Ocjena nije “presuda”, nego poruka je li nešto naučeno ili nije
  • Vrlo je važno razumjeti sadržaje i upotrijebiti znanje, a ne samo dobiti ocjenu

Redovito dolazite na “informacije” i roditeljske sastanke

  • Na roditeljskim sastancima upoznat ćete roditelje djece s kojima će se vaše dijete družiti, ali i one koje će vaše dijete, možda, gnjaviti
  • Većina roditeljskih sastanaka, osim formalnih obavijesti, sadrži i zanimljive teme vezane za odgoj i razvoj djece
  • U redovitim razgovorima s učiteljem/icom imate priliku “razgovora u četiri oka”, a na roditeljskim sastancima možete izmijeniti iskustva

Obavijestite učitelja/icu što vaše dijete priča o zbivanjima u školi i kako doživljava svoj “školski život”

  • Zajednički možete lakše otkloniti “probleme” s kojima se “bori” dijete u školi
  • Možete spriječiti moguće nezadovoljstvo djeteta školom
  • Učitelj/ica će lakše i brže upoznati dijete i prići mu na odgovarajući način

Predložite svoje ideje kako poboljšati život djece u školi

  • Svojim prijedlozima možete obogatiti iskustva svog djeteta i druge djece
  • Dijete će se ponositi što upravo vi sudjelujete u školskim zbivanjima
  • Škola nije zatvorena ustanova gdje nema mjesta novim idejama