Britanski učitelji: domaću zadaću treba ukinuti

Učitelji u Velikoj Britaniji smatraju kako bi domaću zadaću u osnovnim školama trebalo izbaciti u potpunosti iz obrazovnih programa, jer one znače "uzaludno traćenje slobodnog vremena djece i roditelja"

49e48360b717f

.

Dodatno, učitelji tvrde da djecu teret domaće zadaće opterećuje do mjere da to utječe na njihov odnos s roditeljima. Udruženje učitelja i predavača to potkrepljuje podatkom da je jedna britanska škola poslala 11-godišnjake na uskršnje blagdane tj. proljetni odmor sa 45 radnih listova zadataka, kako bi se djeca pripremila za testove nakon praznika.

Britanski učitelji i njihova udruženja okupili su se prije Uskrsa na godišnjoj konferenciji u Liverpoolu. Jedna grupa prosvjetara bila je oštra i jasna: "Domaće zadaće su gubitak dragocjenog vremena za djecu, učitelje, ali i roditelje". Osim toga, oni smatraju da je domaća zadaća preveliki teret djeci koja već ionako imaju probleme, kao što su kaotičan obiteljski život, razvedeni roditelji ili bolest.

"Djeca u osnovnoj školi ne mogu kontrolirati svoje vrijeme i učenje. Mi ne kažemo da roditelji ne bi smjeli čitati svojoj djeci ili s djecom, no to bi trebala biti ugodna aktivnost. Obaveza pisanja zadaće može naštetiti odnosu djece i roditelja koji svim silama žele nešto napraviti jer moraju, a često sve završava suzama i kod jednih i kod drugih", izjavio je jedan od predstavnika učitelja iz Leedsa. Učenici trebaju vremena za igranje s prijateljima i odlazak na izlete s obiteljima, a osobito preko praznika.


Što kažu propisi obrazovnih programa?

Britanska vlada dala je izjavu u kojoj tvrdi da pisanje domaće zadaće nije obavezno, ali ga treba poticati. Smjernice u obrazovanju kažu da 5-godišnjaci trebaju tjedno zadaću pisati jedan sat, dok 16- godišnjaci tjedno u pisanju zadaće moraju provesti do 6 sati.

Osnovnoškolci, odnosno 11-godišnjaci prema britanskom obrazovnom sustavu trebali bi svakog dana provesti pola sata u pisanju zadaće.

Ipak, istraživanja su pokazala da postoje neki problemi vezani uz pisanje domaće zadaće, jer ono ostaje bez efekta, a kada je zadaće previše, cijeli proces postaje kontraproduktivan.
Isto tako, domaće zadaće često se ne provjeravaju, jer prezaposleni učitelji zbog prenatrpanih rasporeda za to jednostavno nemaju vremena.
(Izvor: Daily Telegraph)