Djeca često oko sebe vide odrasle da nešto pišu. Roditelji vode bilješke dok razgovaraju telefonski, pišu popis stvari koje treba kupiti u trgovini te bilježe razne upute. Djeca nakon nekog vremena počinju prepoznavati značaj napisanih riječi te jedva čekaju da mogu sudjelovati u tom sustavu komuniciranja. Zato, izdvojite malo prostora u svome domu i osigurajte im kutak za pisanje koji će poticati interes kod djece za pisanjem te im omogućiti da svladaju tu važnu i neophodnu vještinu.

Stručnjaci napominju da kutak za pisanje djeci omogućuje da neometano izražavaju vlastite ideje, misli i osjećaje, što smatraju iznimno važnim. Kutak za pisanje djeci također nudi obilje mogućnosti za spontano otkrivanje ljepota pisanja, a roditeljima mogućnost praćenja djetetova napretka i uočavanje koristi takvog načina pristupanja razvoja vještine pisanja.

Kako bi kutak za pisanje trebao izgledati?

Pisaći pribor mora biti uredno složen na stolu tako da je djeci sve nadohvat ruke. Ako je moguće, kutak bi trebao biti smješten uza zid, stražnji dio police ili pregrade koja može služiti i kao pano. Takav raspored daje vam mogućnost za izlaganje dječjih pisanih radova, pisanih oznaka (natpisa, znakova i drugog pisanog materijala) te ilustracija koje pridonose estetskom ugođaju kutka. Pisaći pribor mora biti lijepo izložen tako da djecu privlači svojim izgledom. Primjerice, plastične ladice koje nisu skupe, a trajne su, omogućuju djeci da lakše pronađu ono što im treba i da održavaju prostor za pisanje urednim. Dokazano je, da su djeca manje motivirana za pisanje ako im je prostor neuredan, a pisaći pribor oštećen ili razbacan.

Koji bi pribor trebao biti u kutku za pisanje?

U kutku za pisanje trebalo bi biti različitog papira, pisaćeg pribora, primjerak abecede. Povremeno možete staviti papir u drugim bojama, dodati zanimljivo dizajnirane olovke. Primjerice, možete im dati pastelni papir, zatim, nakon nekog vremena, papir u četiri osnovne boje.

Koji dodatni materijal možemo staviti?

Možete dodati prazne slikovnice, prazne papire, kartice s riječima, slova abecede, npr. gumene pečate u obliku slova, plastična slova ili slova od tvrde spužve. Uz sav taj pribor možete djeci ponuditi i slikovnice koje ih zanimaju. Kad birate dodatni materijal, morate imati na umu interese, iskustvo i stupanj razvoja djeteta. Dodatni materijal često potiče zanimanje za pisanje, nudi djetetu nove razloge za učenje pisanja i obogaćuje njegovo već stečeno iskustvo.

Koliko često treba mijenjati pribor?

Koliko dugo će neki pribor biti u kutku za pisanje ovisi o interesu djece. Najčešće je to period od dva do tri tjedna, s malim promjenama ili dodacima. Promjene u boji papira, ukrasi na olovkama, pa čak i raspored pribora, mogu osvježiti interes za “stari” pribor.

Koje su vrste papira i pisaćeg materijala prikladne?

Jeftini papir koji se može nabaviti u raznim bojama dobar je za djecu jer je atraktivan i lako se s njime rukuju dok eksperimentiraju s pisaćim priborom. Ponekad možete papir izrezati na polovine ili na četvrtine, ovisno o tome što djeca žele ili što ste predvidjeli. Mlađa predškolska djeca vesele se iscrtanom papiru. Svi neobični oblici i razne veličine djeci su zanimljive. Za malu djecu najprikladnije su obične olovke.

Treba li u kutku za pisanje staviti pribor za slikanje i pisanje?

Te stvari zauzimaju dragocjeni prostor na radnom stolu i mogu izazvati nehotično uništavanje pisaćeg pribora. Katkad u kutak možete staviti flomastere. Flomasteri, naročito tanki, slični su olovci i mogu dodatno potaknuti djecu na otkrivanje čari pisanja.