Roditelji koji uključuju malenu djecu u smislene razgovore i potiču ih na razmjenu rečenica, dosita im čine veliku uslugu, jer im pomažu razviti govorne vještine koje pak imaju dugoročne pozitivne posljedice na učenje i socijalizaciju u kasnijem obrazovanju.

Što se smatra smislenim razgovorom? Nizozemski znanstvenici koji su došli do ovih otkrića kažu kako se radi o “ozbiljnim” temama u kojima uz druge članove obitelji ravnopravno sudjeluju i djeca i u kojima se djeci dozvoljava da daju svoj doprinos u dijalogu.

U istraživanju je sudjelovalo 150 malih Nizozemaca starosti od 3 do 6 godina i to kroz razdoblje od tri godine. Djeca su dolazila iz obitelji različitih nacionalnosti – turske, marokansko-berberske i nizozemske, odnosno iz različitih jezičnih sredina.

Voditeljica istraživanja Lotte Henrichs primjetila je da djeca koja kroz razgovore s odraslima poboljšavaju govorne vještine, u trenutku kada krenu u školu, osjećaju visoko samopouzdanje i s lakoćom prolaze kroz teže i ponekad apstraktne koncepte učenja. Ona koriste rutinu složenih rečenica i dijaloga koji su iznimno važni za tzv. “razredni diskurs”.

Pojam “razredni diskurs” obilježava interakciju učenika i učitelja u procesu učenja u razredu. “Razredni diskurs” uključuje mnoge aktivnosti pomoću kojih se znanja učenika i učitelja razmjenjuju u učionici i stvaraju jedinstveni razredni svijet.

Studija je otkrila da roditelji koji potiču dijete da sudjeluje u razgovorima odraslih, zapravo jako dobro pripremaju mališana da postigne u školi prirodnu vještinu komuniciranja koja je iznimno važna za buduće akademske uspjehe djeteta. Komuniciranjem dijete pridonosi stvaranju okoline u razredu u kojoj se lakše uči i socijalizira.

Osim smislenih razgovora, roditelji će mnogo za školski upsjeh djeteta učiniti i ukoliko mu u predškolskoj dobi čitaju, pričaju priče i iniciraju razgovore o određenim temama.  

(JK, Izvor: HealthDay News)