Predškolci uče efikasnije ako im objašnjavamo stvari i pojave koje ih okružuju

Mlađa djeca koja uče uz objašnjavanje lakše povezuju nove ideje s prethodnim uzročno-posljedičnim znanjem, pokazale su najnovije studije.

PUPPY PATROL 08

Christine Legare, profesorica psihologije na Sveučilištu Texas i autorica studije, kaže da način na koji djeca skupljaju informacije kroz istraživanje i način na koji ih shvaćaju kroz objašnjavanje daju uvid u to kako se razvija rasuđivanje. Metodom objašnjavanja djeci možemo pomoći da iskoriste sav potencijal u svrhu razvoja zdravog rasuđivanja i poboljšanja vještine kritičkog razmišljanja.

U cilju prikazivanja potencijalnih dobrobiti iz učenja baziranog na objašnjavanju, Legare i njezina suradnica Tania Lombrazo sa Sveučilišta u Kaliforniji, prezentirale su grupi od 182 predškolca u dobi od 3 do 6 godina mehaničku igračku sastavljenu od raznobojnih, blokiranih zupčanika s ručicom na jednoj i propelera na drugoj strani. Promatranjem načina na koji su učitelji i roditelji ispitivali djecu da objasne zašto i kako nešto radi, davali su im mogućnost da razmišljaju kao znanstvenici, a taj pristup imaju je učinak i izvan učionice tj. u svakodnevnom životu.

Studija je pokazala da su djeca koja su učila kroz objašnjavanje odraslih, bila puno bolja u razumijevanju uzročno-posljedičnih operacija, isto tako bili su puno bolji u ponovnom sastavljanju igračke i u prijenosu novih znanja na druge zadatke. Stoga dragi roditelji, objašnjavajte djeci čemu služe igračke, od čega se sastoje, zašto je nešto tako, a nije onako. Na taj način pomažete im učiti svladavati zahtjevne i složene operacije te vještine učenja koje će im pomoći kritički razmišljati i rješavati probleme.