U gotovo svakom domu većinu se večeri događa isti scenarij – mama ili tata objave da je vrijeme za spavanje i tada nastaje kaos. Klinci negoduju, mole za još pet minuta, plaču, tvrde da im se ne spava ili pronalaze sve moguće načine da se odlazak u krevet ne dogodi. Psiholozi preporučuju niz metoda pomoću kojih možete odlazak u krevet učiniti lakšim i bržim, ali svaka zahtijeva strpljenje i upornost.

Prva faza je uspostavljanje rutine. Djeca je trebaju i uz nju najbolje napreduju i rastu. Ako dijete zna da se svake večeri ide na spavanje u 20:00 sati, tada ga ne bi trebao iznenaditi vaš poziv na kupanje kada sat pokaže 20:00 sati. Ono što roditelji mogu napraviti je prividno prepustiti kontrolu nad rutinom djeci.

Zadužite svakog dana (drugo) dijete da bude “policajac spavanac” ili “kraljica spavalica”. Njegov ili njezin zadatak je pratiti sat i upozoriti sve ukućane kada je vrijeme za spavanje. Od svega možete napraviti mali igrokaz te kupiti igračku zvonce ili dječju trubu pomoću kojih će “glavni i odgovorni” za raspored spavanja upozoriti ostale da je vrijeme za kupaonicu.

Naime, rutina bi trebala svake večeri sadržavati tri stalna elementa: poziv i upozorenje da je vrijeme za spavanje, kupanje i pranje zubića te oblačenje u pidžamicu. Ukoliko dijete ide na spavanje u 20:00 sati, podsjetnik bi trebao ići 15-tak minuta ranije.

Na roditeljima je da pripreme kupaonicu i robicu te je poželjno da budu s djecom kad se pripremaju za spavanje.  “Dežurni” mališan može osim upozorenja da je vrijeme za krevet, pripaziti jesu li svi oprali zubiće, umili se i oprali uši.

Kad je pranje završilo, dozvolite klincima da sami odaberu priču koju ćete im čitati. Prije čitanja priče, neka se prisjete i ispričaju vam barem tri lijepe stvari koje su im se toga dana dogodile. Time ćete odlazak na spavanje učiniti pozitivnim iskustvom i njegovati jednu drugu vrlo važnu rutinu – komunikaciju na relaciji roditelj-dijete i među braćom.

Sve navedeno možda vam se čini kao bajka koja je neostvariva u vašoj obitelji. No to uopće ne mora biti tako. Ukoliko ćete svake večeri ustrajati na ovoj rutini, djeca će se s vremenom prilagoditi i odlazak na spavanje činit će im se jednako uzbudljiv kao i ostajanje budnima. Ukoliko im na ovaj neinvazivan način nametnete rutinu, oni će je slijediti.

Ugodni snovi…

(Jk)