Jesu li današnjoj djeci vještine korištenja modernih uređaja i tehnologija urođene?

Često smo vrlo iznenađeni kako malena djeca brzo uče koristiti najmodernije uređaje i tehnologiju.

51adbb1f87a10

Mnogi roditelji mogu posvjedočiti kako njihov četverogodišnjak ili trogodišnjakinja u nekoliko poteza, bez znanja engleskog jezika i bez da uopće zna čitati, brzo nađe igricu na internetu, surfa na iPhoneu dok ne nađe željeni video na YouTubeu ili spretno navigira kroz komplicirane aplikacije. To nas navodi na pomisao da najmlađe generacije imaju urođene vještine i iskustvo korištenja tehnološki inovativnih uređaja i programa.

Sve veći broj roditelja upravo vlastitu djecu moli za pomoć oko tehnologije u kućanstvu i na poslu, bilo da se radi o otvaranju korisničkih računa, postavki i instalacija, naputaka za korištenje i sličnih, za starije generacije, vrlo kompliciranih aktivnosti na računalima i mobilnim uređajima. Drugim riječima, dok su roditelji zabavljeni zarađivanjem novca za obitelj, njihova djeca postaju tehnološki i informatički vladari u domu.

Ali kako i zašto se to događa? I zašto se to roditeljima baš i ne sviđa?

Iluzija je i netočna pretpostavka da djeca intuitivno znaju koristiti modernu tehnologiju. Ono što ih čini vještima i okretnima u novom informatičkom dobu je činjenica da su pri korištenju novih uređaja i programa neustrašivi i pristupaju im kao što smo mi nekad pristupali vožnji na biciklu - s velikom znatiželjom, željom i bez trunke straha. Djeca sama istražuju nova područja i vrlo brzo sami dokuče kako nešto funkcionira. Ono što se čini kao urođena ekspertiza, nema veze s mladošću.

Više sve to zajedno ima veze sa sklonošću prema istraživanju novog i nepoznatog. Bilo da govorimo o novom Windows 8 operativnom sustavu ili Smart TV televiziji, sve se svodi na to da li je nekoj osobi gnjavaža ili gušt proučavati način na koji noviteti funkcioniraju. Isto tako, sve ima veze i sa samim procesom učenja. Kada dođu u doticaj s novim uređajem, djeca o njemu žele sve naučiti jer ih zanima. Žele sve informacije, razmjenjuju ih s vršnjacima, isprobavaju tuđe savjete i igraju se dok ga potpuno ne svladaju. A to se događa brzo.

Kada mama ili tata ili bilo koja odrasla osoba vidi dijete kako vješto rukuje s uređajem, pomisli: "Kako je pametan... Kako to može? Odakle to zna? Tko ga je tome podučio?".

I tako dolazimo do mišljenja da su današnji klinci rođeni s tom vještinom svladavanja najmodernijih i inajinventivnijih tehnologija.

Svi možemo biti jednako vješti, samo nam za to treba interes, sklonost i malo više vremena da se igramo i zabavljamo s raznim mogućnostima koje nam nude moderni uređaji i programi.