Prije nego što dijete počne učiti pisati slova, treba zadovoljiti tri osnovna preduvjeta. Za dijete je najbolje da piše dok sjedi za adekvatnim stolom, koji bi trebao biti u visini koja najbolje odgovara djetetu. Također treba pripaziti i na stolac koji bi trebao biti s ravnim naslonom. Položaj papira u odnosu na olovku je također važan, osobito za ljevake. Ako je dijete ljevoruko, papir mora biti nagnut na desnu stranu tako da dijete može vidjeti ono što piše. Pravilan položaj papira podrazumijeva i mogućnost da dijete piše tako da su mu ruke i prsti ispruženi, a ne u zakrivljenom položaju “udice.” Dijete također treba i naučiti što znači slovo ispred, slovo iza i slovo pokraj. Primjerice u nizu slova  v o l i m, pitajte dijete: “Koje je slovo ispred l, koje je slovo iza i, koja su slova pokraj v?” 

Djeca naginju učenju malih slova prije nego učenju velikih. Nemojte se opterećivati time da morate dijete naučiti svih 30 slova tijekom predškolskog razdoblja. Dobro je da dijete nauči pisati svoje ime i još nekoliko slova.

Prva su slova koja će dijete naučiti ona koja su sadržana u njegovu imenu. Za početak izdvojite slovo iz djetetova imena koje je najjednostavnije za pisanje. Najlakša su slova s ravnim linijama kao primjerice l, t, k, v  itd.  Također predlažemo da isprobate neke od sljedećih aktivnosti kako bi vašem djetetu olakšali početak pisanja slova.

  • Počnite s igrama združivanja. Napravite dva kompleta koja su sadržana u djetetovom imenu, i to svako slovo na posebnom kartončiću. Stavite slova na stol pred dijete. Dajte djetetu drugi komplet slova i provjerite može li ih pridružiti slovima koja su na stolu. Te igrice možete provoditi i s plastičnim ili drvenim slovima.
  • Pisanje slova u zraku uz korištenje velikih pokreta ruku. Dijete istodobno izgovara glas i oblikuje slovo u zraku. U početku možete voditi djetetovu ruku dok ne shvati kako se slova oblikuju, dok se ne osamostali.
  • Pomognite djetetu da shvati položaj slova u odnosu na crte na papiru tako da najprije vježba na praznom komadu papira. Nakon toga provjerite može li smjestiti slova na pravo mjesto.
  • Pisanje velikih slova debelim flomasterom na komadu kartona u boji. Istisnite ljepilo u obliku slova i zatim to posipajte sjemenkama, solju ili pijeskom i ostavite da se osuši. Početku točku za pisanje svakog slova označite točkom u boji.
  • Počevši od označene točke, dajte djetetu da slijedi liniju slova kažiprstom dok ga izgovara. Da bi naučilo slova, dijete aktivira tri osjetila. Osjetilo vida jer gleda slovo, osjetilo sluha jer sluša vlastiti izgovor glasa i kinestetičko osjetilo jer prstom prati liniju slova. Ovaj način multisenzoričkog učenja možete iskoristiti i kod pisanja prstom po pijesku ili lijepljenjem suhe tjestenine ili školjkica na slova. Drugi je primjer multisenzoričkog učenja “pisanje” slova prstom po ruci, dijete gleda i osjeća pokrete prsta dok “piše.”
  • Uzmite kalupe za slova i dajte djetetu da oblikuje slova unutar granica kalupa.