Napokon je potvrđeno da žene osjećaju gotovo jednaku ugodu od mirisa novorođene bebe kao i od čokolade. Studija je provedena na 30 zdravih žena, dešnjakinja i nepušačica kojima su prije testiranja pregledana grla, uši i nosevi te su testirane na 12 različitih testova njuha kako bi znanstvenici bili sigurni u “ispravnost” njihova mirisnog sustava. Polovica od tih žena rodila je u periodu u zadnjih 3 do 6 tjedana, a druga polovica ispitanica nisu bile mame.

U međuvremenu, istraživači su “prikupili” tjelesne mirise sakupljene u pamučnim bodijima 18-ero novorođenih beba. Bebe su prespavale u spomenutim bodijima po 2 noći, nakon toga je odjeća bila prikupljena i spremljena u termički zatvorene vrećice te stavljena na duboko zamrzavanje kako bi mirisi ostali što očuvaniji. Odjeća je bila odmrznuta sat vremena prije testiranja.

Istraživanje je pokazalo kako se mirisanjem bebe aktivira isto područje u mozgu kao kod mirisanja ili konzumiranja čokolade. Područje je bilo jednako aktivirano i kod žena koje su nedavno rodile i kod onih koje uopće nisu majke.

Znanstvenici pokušavaju otkriti što se zapravo nalazi u mirisu bebe da tako intenzivno djeluje na ženski mozak. Smatraju da je riječ o 250 kemikalija koji potiče mame na prirodnu potrebu brige o novorođenom djetetu. Osim toga, miris sadrži elemente koji potiču i žene koji nisu majke na brigu o djetetu ikako nije njihovo.

Za čokoladu je poznato i dokazano u brojnim istraživanjima da samo njezin miris djeluje na mozak na način da stvara osjećaj ugode i zadovoljstva.

Osim u usporedbi s bebinim mirisom i ugodom koju stvara, čokolada je već korištena i u drugim sličnim istraživanjima. Naime, proveden je eksperiment u jednoj knjižari koja je u razdoblju od 10 dana u polovici radnog vremena mirisala na čokoladu. Znanstvenici su proučavali ponašanje svakog petog kupca, u konačnici sveukupno njih 201. Za vrijeme “čokoladnih mirisa” u knjižari, većina kupaca je razgledavala ili kupovala više od jedne knjige. Osim što je miris čokolade povećao prodaju, posebno je istaknuo zainteresiranost za pojedinm vrstama knjiga kao što je romantična tematika te one na temu hrane.

Miris i okus čokolade očito ima nemjerljiv učinak na ljudski mozak i ponašanje, a napokon postoji i znanstvena potvrda da bebe iako ne mirišu kao čokolada imaju isti učinak na ženski mozak i ponašanje. U istraživanju nisu sudjelovali muškarci pa je nemoguće ocijeniti koje bi vrste bila njihova reakcija.

Istraživačka studija objavljena je u magazinu “Granice psihologije”, a u istraživanju su sudjelovali znanstvenici iz Philadelphije, Stockholma, Dresdena, Dijona i Montreala.