Kako na učenje motivirati dječaka (15 godina) koji ne želi, a zna učiti i naučiti?

Poštovani, imam dijete koje jednostavno ne želi učiti. Inače je prolazio s vrlo dobrim, odličnim. Ima 15 g. Bistar je, radišan, pristojan, ali jednostavno ne uči te dobiva negativne ocjene.

shutterstock_1735801265.jpg

Kad se primi učenja, ostvaruje dobre ocjene, čak i odlične. Uopće nije opterećen time što može pasti razred ili ići na popravni, ne znam što mi je činiti.

Poštovana,

za uspješno učenje prvenstveno je potrebna motivacija. Motivacija najčešće proizlazi iz osjećaja uspješnosti, tako da su učenici koji ostvaruju odlične rezultate najčešće visoko motivirani za ostvarivanje odličnog uspjeha iz svih predmeta, a jednako tako oni učenici koji teško ostvaruju dobar rezultat s vremenom gube motivaciju. Drugi motivator je svakako interes. Dakle, ukoliko je učenik zainteresiran za sadržaj koji uči, njegovi rezultati sigurno će biti kvalitetniji. Treći "pogon" za učenje su dobro razvijene radne navike. Učenici koji su kroz svoje školovanje razvili radne navike i odgovornost za svoje rezultate, čak i kad ne ostvare odličan rezultat ili gradivo koje uče nije predmet njihovog interesa, ipak ne odustaju već ispunjavaju svoje školske obaveze najbolje što mogu.

Rijetko u praksi susrećemo učenika koji ne postiže dobar školski rezultat "samo zato jer mu se ne da". Ipak, mnogo češće u pozadini leži neka neotkrivena teškoća. Što se ranije uoče eventualne teškoće, veća je i vjerojatnost da će se one ispraviti ili će se naučiti kompenzirati. Osamostaljivanje, preuzimanje odgovornosti za svoj školski uspjeh, odgovorno i savjesno ponašanje važan je dio odrastanja i formiranja zdrave, stabilne mlade osobe. Stoga je inzistiranje na obavljanju školskih obaveza važan korak u odgoju svakog pojedinca. Pravilo dobrog odgoja je sustavnost, dosljednost i upornost. Uz sve navedeno, u godinama u kojima je vaš sin pojavljuje se i pubertet. Sve promjene koje on nosi mogu utjecati i na učenje u vidu smanjene koncentracije, više sanjarenja, gubitka motivacije i pojavu novih prioriteta.

Popričajte sa svojim sinom i pokušajte odgonetnuti što je uzrok slabijim ocjenama u školi te u skladu s time reagirajte.

Nataša Čičin-Šain, prof. defektologKabinet Korneo