Trebamo li darovitu 2-godišnjakinju upisivati na aktivnosti ili je prerano?

Drage psihologinje, ja sam majka Lare koja ima 2 godine. Puno toga zna, pjesmice, priče, a čak zna i reći „otorinolaringologija“ bez mucanja i zaostajanja.

shutterstock_1735801265.jpg

Ona pleše, pjeva, puno sluša i prati, te bi ju htjela upisati na neku aktivnost ali ne znam je li prerano, da ju ne opteretim. Kad bi bilo njbolje početi s aktivnostima? U vrtić ne ide, jer je čuvamo ja i muž (radimo u kontra smjenama), a dok ne možemo onda dida i baka. Svi ulažemo puno u nju i učimo ju. Eh da, zna brojati do 15 i neke riječi na engleskom. Ponekad me svega toga i strah. Što kažete vi? Mama T.

Hvala.

Draga mama,

Stvarno imate naprednu kćerkicu što je sigurno i rezultat vašeg bavljenja s njom. U toj dobi u redu je učiti dijete, poticati ga na učenje, no kada ono prestane pokazivati interes za određenu aktivnost ne treba ga forsirati. Danas se pruža prilika voditi dijete na različite aktivnosti u toj dobi: bebe ribe, engleski u najranijoj dobi, različite radionice u kojoj se potiče razvoj mišljenja, mašta i kreativnost i tako dalje.

Ukoliko želite možete s njom krenuti na neku od tih aktivnosti ovisno o vašim afinitetima. U toj dobi aktivnosti su namijenjene djeci i roditeljima, tj. roditelji zajedno s djecom sudjeluju u istoj, što je i opet vaše zajedničko vrijeme. Naime u toj dobi preporučuje se što više zajedničkih aktivnosti roditelja i djece.

S obzirom na to, ako vam je zabavno, ako se vaše dijete zabavlja i želi biti tamo sve je u redu. U slučaju da dijete od dvije godine počinje pokazivati otpor ne bi ga se trebalo niti smjelo forsirati. Što se pak tiče sportskih aktivnosti postoje i različiti sportski vrtići koji su prilagođeni toj dobi. Za sve pojedinačne sportove postoje preporuke kada je najbolje početi, a najčešće je to poslije četvrte ili pete godine.

Nadam se da ste dobili odgovor na pitanje.

I dalje provodite vrijeme sa svojim djetetom, bavite se s njom. U budućnosti pripazite da ne pretjerate s aktivnostima. U svezi toga možete pročitati članak koji je napisala moja kolegica Tatjana i fokusirajte se na to da izgradite dobar i kvalitetan odnos s djetetom, a ne da postanete njegov šofer.

Srdačan pozdrav,

Jelena Vrsaljko, TA psihoterapeut, NLP trener

Centar Proventus