Trebam li pristati na opservacijski ugovor po kojem bi dijete dolazilo u vrtić na 2 sata dnevno?

Poštovana, sin mi je prošle godine (tada je imao 4,5 god.) posjetio logopeda zbog kašnjenja u razvoju govora. Kako je i dosta živ i znatiželjan, logoped je preporučio psihološku procjenu. Po psihologu preporučena je socijalizacija i inkluzija uz rad s logopedom. Prošle godine ostali smo na listi čekanja i nismo dočekali da se upišemo u vrtić. Ove godine kada je i po zakonu predškolac, vrtićki psiholog mi preporučuje opservacijski ugovor na 3 mjeseca gdje bi dijete dolazilo po 2 sata dnevno. Nije mi jasno kako će mu to pomoći da se socijalizira. Ne radi se o stidljivom i povučenom djetetu pa da se treba postepeno to provoditi. On i dalje sa svojih 5,5 godina malo lošije govori od svojih vršnjaka ali ne u toj mjeri da ne može normalno komunicirati. U krugu djece je veseo, druželjubiv, otvoren. Zar ne bi logičnije bilo da krene normalno u vrtić, pa ako se pokaže da ima prepreka, onda ga staviti u opservacijski program?
Kao roditelj smatram da na njega upravo poticajno djeluje druženje s vršnjacima, da mu se to ne bi smjelo skraćivati i uskraćivati. Njemu, po meni, samo treba logoped radi odstupanja u govoru.
U strašnoj sam dilemi da prihvatimo takav ugovor za predstojeću školsku godinu, jer smatram da on nema ni teškoće u razvoju, niti posebne potrebe. Zanima me Vaše cijenjeno mišljenje. Hvala. Jasmina

Poštovana,

kako nemamo potpuni uvid u situaciju teško nam je prosuditi što je najbolje za Vaše dijete. Niste naveli zaključno mišljenje logopeda ni psihologa, a “kašnjenje u razvoju govora” je preširok pojam kao i “potreba za socijalizacijom i inkluzijom uz rad logopeda”.

Kada govorimo o kašnjenju u razvoju govora njegovi uzroci mogu biti različiti, tako da ne znamo radi li se samo o nepravilnom izgovoru pojedinih glasova, o jezičnom nerazumijevanju i procesuiranju ili i o teškoćama socijalne interakcije. Jednako tako sugerirana je inkluzija što je proces kojim se djeca s teškoćama u razvoju integriraju s djecom urednog razvoja radi zajedničke igre, druženja i učenja.

Na stručnoj službi vrtića je da, s obzirom na uvjete kojima raspolaže (odgajatelje i stručnu službu), organizira uključivanje djeteta u predškolski program. Predškolski program obuhvaća pripremu djece na polazak u osnovnu školu i svladavanje svih potrebnih predmatematičkih i predčitalačkih vještina. Znači, u toj zadnjoj vrtićkoj godini djeca imaju strukturiranije uvjete i zadatke. Možda upravo zbog toga stručna služba vrtića želi procijeniti koliko će dijete biti u mogućnosti pratiti zadani program kako bi se što bolje snašlo i uklopilo.

Popričajte sa stručnom službom i probajte zajednički naći pravo rješenje za Vaše dijete.
Sretno!

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Pitajte me Moji odgovori