Smatramo da naš unuk ima problema u razvoju. Kako mu pomoći i doprijeti do njega?

Poštovani, riječ je o našem četverogodišnjem unuku kod kojeg smo mi kao djed i baka primijetili neke stvari koje nas jako brinu dok kćer i zet ne žele ništa primijetiti ni čuti.

shutterstock_1735801265.jpg

Tegobe su počele kad je navršio dvije godine, a dotad je bio zdrav i uredno se razvijao. Primijetili smo sljedeće:

- uopće se ne igra s drugom djecom, bez obzira na njihov broj ili dob, ni u vrtiću ni u obitelji, zna potrčati za njima ali kao da trči sam za sebe, hoda među njima gore-dolje i tako po sat vremena ali na način da ih ne gleda niti ga zanima što rade. Pogleda ih na trenutak, ali se ne uključuje u igru niti odgovara kad ga djeca zovu- voli knjigice i slagalice, igračke ga uopće ne zanimaju- nema nikakve mašte prilikom igranja (npr. igranje kauboja, s autićima, figuricama itd.) - jako rijetko se odaziva na ime, uglavnom se pravi da nas ne čuje- govor mu je jako ograničen, kasno je progovorio, zna napamet puno pjesmica i knjiga i sve stvari imenuje, ali priča jako loše, kratkim rečenicama, povremeno ponavlja ono što je zadnje čuo ili pretvori naše pitanje u odgovor - razgovara odnosno odgovara samo odraslima, mami, tati, ponekad nama, rijetko s drugim odraslima, s djecom uopće ne razgovara- kad je nezadovoljan tuče nas, vrišti, baca se i teško se smiri- kad čuje buku, začepi uši - zna pričati sam sa sobom i praviti čudne izraze lica - jako je nemiran- emocionalno zna biti topao, razumije donekle naša raspoloženja i izraze lica, iako nam se ponekad čini da ih baš i ne razumije

Još ne ide u vrtić, možda bi to pomoglo? Mi ga čuvamo pa ga više vidimo od mame i tatae koji nas ne žele slušati. Jako nas muči njegovo ponašanje jer je razlika evidentna kad idemo s njim u park ili kad nam dođu gosti. Ostala djeca njegove dobi su nekako otvorenija, više pričaju, čini nam se i bistrija. Mi ne znamo kako doprijeti do njega. Ima li on autizam ili nešto iz tog spektra? Što da radimo s njime? Pozdrav, zabrinuti baka i djed

Poštovani,

mnoga opisana ponašanja koja navodite zaista Vas sa razlogom brinu. Stoga bi bilo najbolje da učinite ADOS dijagnostiku (koju možete obaviti u našem Kabinetu, i više o njoj pročitati na našoj web stranici www.korneo.hr), ili barem obaviti procjenu djetetovog razvoja. Potrebno je istaknuti da je rana detekcija i dijagnostika ključna za primjenu adekvatne terapije koja može stimulirati dječji razvoj. Na našoj web stranici možete pronaći i prikaz urednog dječjeg razvoja te faktore rizika koji signaliziraju kad je potrebno učiniti daljnju obradu http://www.korneo.hr/Default2.aspx?ID=41 Pročitajte i naš članak koji će vam možda ponuditi neke odgovore: https://klinfo.rtl.hr/djeca-2/predskolci/floortime-terapija-pomaze-djeci-s-teskocama-komunikacije/

Nataša Čičin-Šain, prof. defektologKabinet Korneo