Prvašić ima problema s raspoznavanjem slova i izgovorom slogova i rečenica

Poštovani, imam sina od 8 godina i sad je tek krenuo u prvi razred. Rođen je kao neurorizično dijete s nepunih 37 tjedana.

shutterstock_1735801265.jpg

Od njegove 3,5 godine idemo uredno kod logopeda, ali on u školi ne raspoznaje slova. Zbog toga ne zna čitati ništa, ni najkraće riječi. Također ne može riječi izgovoriti u slogovima niti izgovoriti pravilno duže rečenice. Eeg je uredan, drugih poteškoća nema, rođen je u urednoj trudnoći, motorka je uredna. Ne bi htjela da ga u školi stave po posebnom programu pa vas molim da mi kažete kome da se obratim za pomoć?

Poštovana,

da bi dijete moglo svladati vještinu čitanja u školi, prethodno treba imati razvijene vještine fonološke svjesnosti. Pod fonološkom svjesnošću podrazumijevamo sposobnost djeteta da prepoznaje i producira rimu, rastavlja i spaja slogove u riječi, izdvaja prvi glas u riječi, rastavlja riječ na glasove od kojih se sastoji te spaja pojedine glasove u smislenu riječ. S obzirom na to da nisam upoznata s anamnezom Vašeg djeteta (uslijed kojih je teškoća pohađao logopedsku terapiju) nisam sigurna da li se radi o specifičnim teškoćama čitanja koje će progredirati prema disleksiji ili se radi o teškoćama učenja koje se preslikavaju i na vještinu čitanja.

Kada dijete otežano prati program u školi, u suradnji s učiteljem, stručni tim predlaže specifičan pristup djetetu. Cilj tog pristupa jest pomoći djetetu da lakše usvaja i izražava znanje u školi. Školski sustav koristi tada dva pristupa da olakša djetetu: individalizirani pristup i prilagođeni program. Prilagođeni program sadrži prilagodbu sadržaja gradiva na temelju djetetovih mogućnosti, prilagodbu metode kojom će se gradivo prezentirati djetetu te primjeren način ocjenjivanja. Za razliku od njega, individualizirani pristup sadrži samo prilagodbu metode rada i načina ocjenjivanja. Jedan od glavnih kriterija za dodjelu određenog pristupa je intelektualni status djeteta o čemu prosuđuje psiholog na temelju primjene specifičnih testova.

Predlažem da napravite kvalitetnu psihološku i logopedsku obradu kako bi se utvrdili razlozi otežanog usvajanja vještine čitanja te kako bi dobili savjete o primjerenoj podršci (individualizirani pristup ili prilagođeni program) u okviru školskog sustava. Ukoliko ste u blizini grada Zagreba, pozivam Vas da se s povjerenjem obratite našem timu stručnjaka u kabinetu za razvojnu podršku Korneo.

Diana Plantak, mag. logoped

SI pedagog Kabinet Korneo