Kako pomoći djevojčici (10 godina) koja ima problema sa čitanjem i koncentracijom?

Poštovani, imam djevojčicu od 10 godina koja je završila treći razred i ima problema sa čitanjem i koncentracijom. S obzirom na to da miješa slova “b” i “d” i “m” i “n” otišli smo kod logopeda i logoped je rekao da to nije disleksija i da samo treba puno vježbati čitati. S obzirom na to da joj treba jako puno vremena da pročita određeni tekst (15 minuta za jednu stranicu), nezadovoljna je kad treba čitati i nastoji ga izbjeći. Trudim se sjediti pored nje i tjeram je da čita naglas (da budem sigurna da zaista čita), ali nakon svake rečenice ona ima neko pitanje kako bi uzela malu pauzu od čitanja. Pokušavam paziti da čita po slogovima, ali često je uhvatim kako slovka. Ne znam kako joj pomoći s obzirom na to da ne vidim napredak u čitanju. Prema mom mišljenju, ona čita jednakom brzinom na početku drugog razreda i sad kad treba krenuti u četvrti. S obzirom na to da je sve više gradiva, lektira i obaveza ne znam kako da joj pomognem da se ubrza i da joj to ne predstavlja problem jer se sve više povlači u sebe i boji se neuspjeha i ruganja druge djece. Molila bih Vas za savjet. Unaprijed Vam zahvaljujem na odgovoru. Zabrinuta mama

Poštovana,

kako bi dijete ovladalo pravilnom tehnikom čitanja potrebno je za početak zadovoljiti neke predvještine čitanja i pisanja. Neke od tih predvještina su ponavljanje ritmova, raspoznavanje rime, slušno razlikovanje glasova (fonematski sluh), razvijena vizualna percepcija, itd. Ukoliko Vaše dijete nije ovladalo nekom od potrebnih predvještina još u predškolskoj dobi to je nešto ne čemu bi trebalo raditi. Vaše dijete ne mora imati disleksiju, a da svejedno ima teškoće čitanja (i pisanja). Potrebno je utvrditi iz kojeg točno razloga Vaše dijete zamjenjuje glasove (teškoće fonematskog sluha, teškoće vizualne percepcije, …) te teže usvaja slogovno čitanje (teškoće u prepoznavanju i ponavljanju ritma, teškoće u analizi i sintezi slogova, …). S obzirom da niste vidjeli nikakav značajniji napredak kod Vašeg djeteta u zadnjih godinu dana savjetujem Vam da ponovite logopedsku obradu.

Stella Rožman, prof. logoped

Kabinet Korneo