Moja djevojčica (2) brzo gubi interes i fokus na radionicama

Poštovani, imam curicu od 21 mjeseci. Jako je društvena i napredna (govori u rečenicama, raspoznaje boje, raspoznaje emocije, broji...), ali je problem njen "nedostatak" pažnje.

shutterstock_1735801265.jpg

Jednom tjedno smo išle u kreativnu radionicu za djecu od 1-2 godine gdje se od nje zahtijevala određena pozornost koju ona nema, a drugi polaznici u istoj dobi su ju imali. Pa smo išle na bazen gdje je isto bilo sve dobro prvih 15 minuta, pa je željela van iz vode. Pokušala sam promijeniti radionicu jer sam mislima da joj je možda ovo dosadno, a sada se dešava isto. Prvih pet minuta mirno sjedi i sluša, nakon toga se diže pa hoda, pa želi doma, pa se malo vrati opet i sluša, pa hoda, pa želi igračke...za to vrijeme njezini vršnjaci mirno sjede i sudjeluju u programu. a njoj kao da sve puno brže dosadi nego ostalima. Ne znam da li je možda problem što smo se svi s njom doma od kad se rodila jako puno bavili i zabavljali ju pa nije naučena sama se zabaviti sa sobom pa joj stalno treba neki poticaj, ili je problem karakter ili je ona jednostavno iskušava granice i manipulira (tako mi je rekla teta u radionici). Da li da ju i dalje vodim na te radionice na kojima ona ponekada ne želi bit (mada se prije svake igraonice dogovorimo da idemo, da će nam tamo biti lijepo na što ona sve pristane)? Dal da izađemo van kad počne lupati po vratima ili da joj pokažem ko je "šef" i da ustrajem u tome da budemo tamo. Bojim se da joj šefofskim pristupom ne stvorim averziju prema novom i učenju i da joj ne stvorim probleme za buduće radionice, škole učenja jezika...A s druge strane bojim se da popuštanjem ne napravim još veći problem. Unaprijed hvala na odgovoru, mama curice sa torpedom u guzi :-)

Draga mama,

Lijepo je čuti da je Vaša djevojčica društvena i da lijepo napreduje, kao i to da ste jako motivirani za to da ju i dalje potičete u različitim aktivnostima. U skladu s tim, razumljiva je Vaša zabrinutost i zbunjenost vezana uz njezin „nedostatak paženje“ – kako ga vi opisujete.

Čini se da da jako lijepo pratite svoju djevojčicu pa tako i pokušavate otkriti što je dovelo do toga da se ona u određenim situacijama tako ponaša, što je vrlo pohvalno. Izrazili ste ideju da je njena smanjena pažnja na grupnim aktivnostima možda povezana s tim što su se s njom svi puno bavili i zabavljali ju otkada se rodila, a zapitali ste se i radi li se o njenom karakteru ili iskušavanju granica. Na temelju samo ovoga što ste napisali, teško je reći o čemu se točno radi, a moguće je, i vrlo vjerojatno, da se radi o kombinaciji svega navedenoga. Naime, usmjerenost pažnje jest jedna od karakteristika temperamenta i ukazuje na to hoće li dijete brzo izgubiti interes i poželjeti prijeći na sljedeću aktivnost ili će se s jednom istom aktivnošću zabavljati satima. Kako biste razlučili radi li se o tome da je Vaša djevojčica na kontinuumu bliže tome da brzo gubi interes ili se ipak radi o nečemu drugome, obratite pažnju na njeno ponašanje u drugim situacijama, kada se ne radi o grupnim aktivnostima. Događa li se i tada da brzo postaje nemirna i mijenja aktivnosti? Kako inače funkcionira u grupi s vršnjacima?

S obzirom da Vaša djevojčica ima tek 21 mjesec svakako nema potrebe inzistirati na nečemu čija bi primarna svrha trebala biti ta da se dijete zabavi i provede kvalitetno vrijeme s roditeljem. U tom smislu, nikakva prisila ili nagovaranje da se ostane na aktivnostima nije poželjna. Spomenuli ste da vas brine da biste joj „šefovskim“ pristupom mogli stvoriti averziju prema učenju i budućim aktivnostima sličnog tipa, a s druge strane čini mi se da Vam je važno da se ipak zna tko je autoritet i da joj ne biste htjeli previše popuštati. Zapravo je i jedno i drugo jako važno, dakle, istina je da nije dobro imati „šefovski“ pristup i inzistirati, a ipak važno je postavljati granice svome djetetu. Kako biste lakše balansirali između toga, preporučam Vam članak https://klinfo.rtl.hr/detaljnije/hr/u-ritmu-djeteta-odgoj-bez-prijetnji-i-ucjena/17/6625/1/.

Puno sreće u daljnjem odgoju Vaše djevojčice,

Tea Knežević, bacc.univ.psyh.Centar Proventus