Moj sinčić premalo se samostalno i u miru igra. Je li to normalno za njegovu dob?

Poštovani, moj sin ima 18 mjeseci i imam određene nedoumice u pogledu njegovog razvoja. Imali smo neke poteškoće u motornom razvoju koja su u dobi od 12 mjeseci ispravljena vježbama.

shutterstock_1735801265.jpg

Iako smo zbog vlastitog straha otišli u Švicarsku gdje je rečeno da po njima dijete nema motoričkih problema. Prohodao je s 12 i pol mjeseci, izrazito je aktivan. Razumije naredbe, normalno jede, spava, razdragan je, veseo, govori, maše, šalje puse, daje petice. Ima fond od 20 riječi, čak i povezuje. Dvije stvari me brinu: jako se malo igra sam u smislu sjesti i igrati se. Više se penje, istražuje, trči (iako slaže kocke, vozi autiće, hrani lutku). Nije neka pretjerana maza: sjedi u krilu i pošalje poljubac pri odlasku iz kuće, dakako. Ima stariju sestru koja je dosta ljubomorna i često ga ganja pa su možda djelomično i zato njegove reakcije takve. Je li po Vama potrebna pomoć ili sam previše prestrašena?

Poštovana mama,

iz Vašeg opisa mogu zaključiti da Vaš mališan slijedi razvojne miljokaze i uredno se razvija. Vaše dijete u ovoj dobi doživjelo je motoričko preobrazbu, od malene bebe koja leži postalo je dijete koje hoda, penje se, trči. Sad samostalno može uzeti loptu na kraju hodnika, dohvatiti kocku s police, zaviriti što se nalazi na polici. Ono napokon može aktivno istraživati širu okolinu oko sebe. Trčanjem, penjanjem, baratanjem predmetima dijete Vaše dijete uvježbava motoričke vještine i stječe nova znanja i iskustva. Stoga nemojte da to bude razlog Vaše zabrinutosti.

Drago mi je čuti i da se Vaše dijete primjereno igra s predmetima, da uživa u društvu drugih i u igri imitira ponašanja ljudi oko sebe. Dulju pažnju i samostalnu igru Vašeg djeteta možete potaknuti na način da ga češće hvalite dok se igra sam („Vau!Kako si složio lijep toranj! Bravo, kako se lijepo igraš se s kockama.“). Isto tako dok se igrate zajedno s djetetom nastojite što više komentirati predmet s kojim se igrate i pritom koristite Vaš afekt, pokažite što se sve može napraviti s tim predmetom (npr. od kocaka možemo graditi toranj, možemo ih staviti u lonac i „kuhati ručak“, možemo ih sakrivati, možemo ih slagati jednu do druge i praviti „vlak“ itd.) i na takav način pobuditi ćete kod djeteta interes za tim predmetom i produljiti njegovu pažnju u igri s istim.

Preporučam da i dalje budno pratite razvoj Vašeg djeteta te ukoliko uočite odstupanja ili budete u nedoumici dođete u naš Kabinet na procjenu i savjetovanje!

Alma Džanović, mag.rehab.educ.

Kabinet Korneo