Kako pomoći prvašiću u svladavanju školskih obaveza?

Poštovana, mali je krenuo ove godine u prvi razred, za njega je to bila velika promjena, ali je sretan. Vidim da ide u školu zadovoljan. Naime, ima poteškoća s čitanjem, uči pomalo, jako je zamišljen, ne ometa nastavu. Možda nije ni on problem, ali ja, kao mama sam pod većim stresom od njega. Šokirana sam kojom brzinom uče i koliko toga imaju za naučiti. Čak sam došla do toga da razmišljam o otkazu kako bi mogla s njime učiti. Ne znam čega prije da se uhvatim, pjesmica iz glazbenog, engleskog, talijanskog, hrvatskog ili matematike. Trebam li se jednostavno opustiti i pomalo s njim vježbati? Kad god dođem u školu, učiteljica nije zadovoljna, a ja budem šokirana. Ponekad imam osjećaj da im u školi daju samo smjernice, a da djeca doma s roditeljima moraju učiti. Da sam znala da će to tako biti, školovala bih se za učitelja. Otkako je krenuo u školu, nemam vremena za sebe jer stalno s njim učim.

Poštovana,

za uspješno kretanje u osnovnu školu djeca moraju imati usvojene razne predmatematičke i predčitalačke vještine koje ispituju upisne komisije u školu. Ukoliko su takve vještine dobro razvijene one služe kao dobar temelj za početak školovanja i svladavanje čitanja, pisanja i računanja.

Jednako tako, od djece školske dobi očekuje se i dovoljno razvijena koncentracija i pažnja da se mogu usredotočiti na zadatke te radna memorija, vizualno i slušno pamćenje koje će omogućiti učenje.

Neka djeca imaju dobro razvijene sve potrebne vještine i znanja koja im služe kao temelj u svladavanju gradiva, dok kod neke djece mogu postojati slabija područja koja je potrebno još dodatno razvijati i poticati. Procjenom stručnjaka može se ustanoviti jesu li potrebne vještine i znanja dobro razvijene i koje segmente razvoja eventualno treba poticati.

Prvi razred vrijeme je prilagodbe djeteta na novu sredinu, prijatelje, učitelje i zahtjeve na njega. Neka djeca se lako nose s time, a neku djecu treba pratiti, poticati, bodriti i usmjeravati. Važno je u startu razviti radne navike, savjestan i odgovoran pristup školi. Ponekad to zahtijeva dodatni angažman roditelja u vidu praćenja i poticanja, ali nipošto i rješavanja obaveza umjesto djeteta. Strpljivo i predano budite podrška svom mališanu u ovom za njega još novom periodu života. Ukoliko kroz dogledno vrijeme ne uhvati korak sa svojim obavezama ili se zaista jako muči sa svojim školskim obavezama, učinite procjenu djetetova razvoja kako bi se otkrio uzrok koji mu učenje i svladavanje zadataka čini teškim.

NATAŠA ČIČIN-ŠAIN

prof. defektolog
Kabinet za razvojnu podršku Korneo

Pitajte me Moji odgovori