Kako pomoći 3-godišnjaku s pervazivnim poremećajem u razvoju govora?

Imam trogodišnjeg sina koji ništa ne govori, dijagnoza je pervazivni poremećaj (elementi iz autističnog spektra). Pored metoda koje mogu naći na internetu interesira me što vi znate o metodi digitalizacije govora (rečeno nam je da se djetetu namješta vilica prstima). Da li je ona opravdana odmah u startu ili ne? Unaprijed zahvalna. Mama S.

 

Poštovana,

na žalost nismo upoznati s metodom digitalizacije govora. No svakako bi Vam htjela naglasiti da urednom govorno jezičnom razvoju prethodi uredna komunikacija. Komunikacija je sredstvo s pomoću kojeg dvije ili više osoba razmjenjuju informacije i međusobno utječu na svoja mišljenja i ponašanja. Naime, mi međusobno  razmjenjujemo poruke na različite načine, a ne samo govorom. Tako, na primjer, komuniciramo i putem pogleda, gesti i slika. Istraživanja ukazuju da su  neverbalne vještine, posebice združena pažnja i imitacija, jaki prediktori razvoja govora i jezika u djece s autizmom. Stoga preporučam da odaberete terapiju koja će jačati komunikacijske sposobnosti i jezično razumijevanje djeteta.

Najučinkovitiji tretmani u dječjoj dobi su ABA (primijenjena analiza ponašanja) i Floor-time (poticanje socio – emocionalnog razvoja) te TEACCH tretman (strukturirani pristup s vizualnom podrškom). Svakako Vam preporučam da se obratite stručnjaku edukatoru-rehabilitatoru i/ili logopedu kako bi Vas savjetovao koji od tretmana je najprikladniji za Vaše dijete.

 

Alma Džanović, mag.rehab.educ., senzorni pedagog, Floortime terapeut

Kabinet Korneo