Je li moguće da moj sin (2) slabo govori zato što ne čuje dobro?

Dobar dan, jako sam zabrinuta za svog sina koji u kolovozu puni 2 godine. Prvo vam moram napomenuti da je vrlo aktivan, samostalno se penje na veće tobogane i spušta. Igra se u pijesku raznim predmetima, voli da bude sve po njegovom, inače plače i nezadovoljan je. Fizičke i motoričke sposobnosti su po mojoj procjeni više nego odlične. Što se tiče govora, ranije je zvao mama, baba, deda, nana, papa… ali sam primijetila da to sada kaže samo kada on to želi. Ponavlja riječi iz crtića ili pjeva neke riječi iz pjesmica s nama. Primijetila sam da zna što znači – sjedi, ne, zatvori, ali baš nikada neće na zapovijed donijeti npr. loptu, daljinski, knjigu i imam osjećaj kao da me uopće ne sluša. Kada ga zovem, odazove se samo kad sam glasna, ali ni tada me neće slušati. Da napomenem da TV čuje jako dobro i ako se nalazi u drugoj prostoriji. Što se tiče govora čula sam ga mnogo puta kako izgovara neku riječ čisto, ali samo kada on hoće, ali mislim da ne razumije što te riječi ustvari znače. Oprostite zbog dužeg posta, ali jako sam zabrinuta. Termine kod doktora sam zakazala jer se jako bojim. Mediteranka

Poštovana,

prilikom rođenja djeca u rodilištu prolaze tzv. probir sluha gdje se utvrđuje da li postoje neke naznake oštećenja sluha. Ukoliko dijete ima uredan sluh po rođenju, na njegov daljnji razvoj mogu utjecati česte upale uha i gornjih dišnih sustava koje uzrokuju „prividnu nagluhost“. Tada dijete lošije čuje glasove iz svoje okoline.

Unatoč lošijem sluhu dijete će nastojati komunicirati s okolinom pri čemu će njegov izgovor riječi češće biti iskrivljen. Iz vašeg posta mogu pretpostaviti da se dječak uredno motorički razvija, no zbog nedostatka informacija ne mogu razlučiti da li „slabije“ čuje, ima poteškoće na razini slušne pažnje ili ima poteškoće u domeni socijalne komunikacije?

Svakako napravite audiološku obradu kako bi se utvrdio slušni status djeteta. Također savjetujem da napravite i detaljnu logopedsku obradu kako bi utvrdili status slušne pažnje i komunikacijskih obrazaca. Uredni komunikacijski obrasci podrazumijevaju da dijete ima potrebu dijeliti pažnju s okolinom u trenutcima kada nešto želi dobiti, ali i u trenutcima kada želi podijeliti uspjeh i emocije s okolinom.

Slušna pažnja je povezana s načinom na koji naš mozak prima glasove govora iz okoline i povezuje ih u smislene cjeline. Ona je ujedno povezana sa senzornim sustavom cijelog tijela i utječe na razvoj razumijevanja jezika i govora.