Dvogodišnjak se ne odaziva na ime, ne izvršava jednostavne naloge i ne spaja rečenice

Poštovanje, imam dječaka starog skoro pa 23 mjeseca. Rođen je u 34 tjednu, korigiran 6 tjedana, ocjena na rođenju 9/10, napredan u smislu visine i težine. Prvi put je samostalno sjeo s deset mjeseci, s devet se već penjao na noge, a s 13 samostalno prohodao. Na vrijeme je počeo gugutati i slagati slogove ma-ma, ba-ba. S 17 mjeseci sam shvatila da mi se dijete ne odaziva na ime, da ne izvršava jednostavne naloge i da ne pokazuje prstom što želi. Pedijatar mi je rekao da ga pustim, da će sve stići jer je korigiran. Samoinicijativno sam odvela dijete na logopedsku procjenu i njena dijagnoza je F80.1 i F80.2. Moj pedijatar mi je poderao taj papir i rekao da dijete ostavim na miru.

U međuvremenu je dječak dobio tešku upalu ušiju i na pregledu je utvrđeno zagušenje sluha i razliven treći krajnik. U travnju smo sanirali treći krajnik i ugradili cjevčice u bubnjić. Dječak će 23.07. napuniti dvije godine. Poboljšanje jedino vidim u tome da mi daje flašicu, čašu ako želi vode, a što se govora tiče, ne spaja rečenice, fond riječi mu nije razvijen. Kad po cijeli dan s njim pričam, on samo kaže „opa“,“daj“, „ne“, „da“, „to“, „ajde“, „dijete“, „mama“, „baba“, „tata“, „auto“ i apsolutno ništa ne spaja. Što da radim i gdje da ga vodim? Inače, imitira životinje i zna pjevati tri pjesmice.

Poštovana,

s obzirom na informacije koje ste naveli u upitu, Vaše dijete spada u skupinu neurorizične djece. To znači da dijete ima veću predispoziciju za razvoj poteškoća, posebice u domeni komunikacije, jezika i govora. Dijagnoza koju je dobilo Vaše dijete ukazuje na prisutnost jezičnih teškoća u vidu govornog razumijevanja i produkcije. Iz Vašeg upita postojale su i naznake otežane komunikacije (ne odaziva se na ime, ne koristi pokaznu gestu) pa me zanima da li na tom području ima promjena? Kakav je kontakt očima s Vama, kako traži ostale stvari, da li Vas ima potrebu imitirati u govoru i ponašanju, kakva mu je igra i sl. Prethodno navedeno predstavlja vještine socijalne komunikacije koje su nužne kako bi dijete imalo potrebu razvijati jezik i govor. Poteškoće na razini sluha i slušanja također otežavaju situaciju, no ne bi trebale utjecati na potrebu djeteta da komunicira s okolinom. Smatram da su Vaše strepnje oko jezično-govornog razvoja djeteta opravdane s obzirom na anamnezu. Preporučam da krenete s ranom logopedskom intervencijom u vidu terapije ili edukacije sa svrhom poticanja jezično-govornog razvoja u kućnom okruženju. Ukoliko ste u mogućnosti, možete se s povjerenjem javiti u naš Kabinet za razvojnu podršku Korneo u Zagrebu.