Djevojčica (7) ima poteškoća sa čitanjem dužih riječi

Poštovani, imam djevojčicu od 7 godina, ide u 1. razred i ima poteškoće sa čitanjem dužih riječi. Čita slovkanjem ali kod dužih riječi jednostavno zablokira. Ne zna što je pročitala. Problem se također javlja kod pisanja. Ponekad pomiješa slova, a ponekad se jednostavno dogodi da izostavi slovo. Inače je razumna curica i može joj se objasniti kad nešto uči što i kako napraviti. Molim vas za savjet. Unaprijed hvala na odgovoru.

Poštovana,

kako bi se čitanje i pisanje nesmetano formalno razvijalo polaskom u prvi razred, dijete mora imati uredno razvijenu fonološku radnu memoriju te fonološku svjesnost. Fonološka radna memorija predstavlja „prostor“ za pohranu glasova govora u našem mozgu. Fonološka svjesnost je skup jezičnih vještina pod kojima podrazumijevamo rastavljanje riječi na slogove, povezivanje slogova u riječ, prepoznavanje i produkciju rime, glasovnu analizu i sintezu (povezivanje pojedinih glasova u riječ i rastavljanje riječi na glasove od kojih se sastoji).

Nadalje, za uredan razvoj čitanja i pisanja dijete treba imati i adekvatnu razinu pažnje i koncentracije. Ukoliko je samo jedan od prethodno navedenih elemenata narušen, moguće su poteškoće u čitanju i pisanju.

Bilo bi dobro da djevojčica obavi detaljnu psihološku i logopedsku procjenu kako bi dobili uvid u karakteristike njezinih pozadinskih mehanizama tijekom čitanja i pisanja kao i uvid u tehnike kojima se koristi pri navedenim aktivnostima. Moguće je da se samo radi o neprimjerenoj tehnici (a slovkanje to nerijetko jest, kada su u pitanju duže riječi), no postoji i mogućnost da se radi o elementima disleksije i disgrafije. Kako bi se riješili nedoumica te dobili detaljne savjete o adekvatnim metodama i tehnikama poticanja čitanja i pisanja kod Vašeg djeteta, najbolje bi bilo da se obratite logopedu. Ukoliko ste u blizini Zagreba, možete se javiti i u naš kabinet za razvojnu podršku Korneo.