Dječak vrlo sporo piše što mu utječe na uspjeh u školi

Poštovani, molim Vas za savjet u vezi mog školarca. Naime, moj sin ide u drugi razred osnovne škole i ima problem s pisanjem. Jako je spor pa mu to donosi i loše ocjene.

shutterstock_1735801265.jpg

Bilježnice su mu polu prazne jer ne stigne prepisati s ploče. Kod kuće rješava domaći rad po cijeli dan. Jednostavno ga ničim ne mogu motivirati da se pokrene. Obavezno za vrijeme dok piše ima bar 10 pitanja ili prepričavanja događaja iz škole. U školi je u prvom razredu privlačio pažnju cirkusirajući u klupi, a sad se ˝smirio˝ pa to radi verbalno ometajući nastavu. Nastavnica mi je poručila da će porazgovarat s pedagogicom o individualnom pristupu za moje dijete. Inače je bistar i iznenadi nastavnicu jer u nastavi prati i shvaća neke stvari brže od ostalih. Pokušala bih nešto napraviti s njim prije nego stvarno završi kao učenik koji ide na nastavu po prilagođenom programu, a mislim da nije problem u znanju. U ove dvije školske godine nikada nije rekao da mu se nešto ne da ili da ne želi napisati zadaću. Školu voli i nastavnica mu je draga, strpljiva osoba. Ako mi možete dati savjet bila bih Vam zahvalna. Hvala. Mama V.

Poštovana,

Kada govorimo o disgrafiji odnosno teškoćama pisanja govorimo o teškoćama učenja koje podrazumjevaju niz poteškoća u motoričkim i misaonim vještinama. Može se pojaviti problem u slovkanju, lošem rukopisu (grafomotorici), pisanju misli na papir... Osobe s disgrafijom imaju poteškoća u organizacija slova, brojeva, riječi, rečenica, teksta na papir. To je najčešće uzrokovano poteškoćama u vizualno-prostornoj orijentaciji (vizualna obrada) i obradi jezika (slušna obrada). Zbog nemogućnosti istovremenog praćenja auditivnih informacija i pisanja, djeca imaju prostor za ometanje nastave, pričanje i sl.

Međutim, teškoće koje opisujete mogu biti vezane i uz teškoće pažnje i koncentracije pa je svakako potrebno utvrditi što je uzrok a što posljedica. U skladu s tim djetetu se može pomoći na više načina.

Teškoće u pisanju možete umanjiti čitavim nizom vježbi i prilagodbi, dok probleme s pažnjom rješavamo vježbama za razvoj pažnje.

Sve navedeno provodimo u Kabinetu Korneo pa nam se obratite s povjerenjem.

Suradnja s učiteljicom i stručnom službom škole izuzetno je važna. Prijedlog škole za primjereni oblik školovanja (redovni program uz individualizirane postupke) može biti pozitivan za dijete jer će mu se moći olakšati praćenje nastave. O tome se valja dodatno savjetovati s edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima i logopedima.

Natalija Vrbas, mag.rehab.educ.

Kabinet Korneo