Kako dijete koje pohađa prilagođeni program u školi zainteresirati za nastavu?

Poštovani, dijete mi ide u drugi razred i uopće nije zainteresiran. U školi slabo sudjeluje na satu, ocjene su mu se pokvarile. Nedavno je prebačen na prilagođeni program.

shutterstock_1735801265.jpg

Učiteljica mu ne dopušta da piše pisanim slovima budući da nejasno piše i miješa tiskana i pisana slova. Ljubazno Vas molim za savjet i pomoć. Kod kuće radim s njim, ali ima mnogo zadaće pa ponekad mora cijeli dan sjediti za stolom da bi ju napisao i još vježbao. Unaprijed hvala.

Poštovana,

školovanje prema prilagođenom programu namijenjeno je djeci koja ne mogu pratiti redovan program, te se program prilagođava mogućnostima djeteta. U pozadini je neka teškoća u razvoju koja djetetu onemogućava da slijedi program koji svladavaju njegovi vršnjaci. Potrebno je ustanoviti o kojoj se poteškoći radi pa u skladu s tim prilagoditi zahtjeve i očekivanja prema djetetu. Ako su zahtjevi previsoki to kod djeteta izaziva frustraciju ili apatiju. Kada se gradivo adekvatno prilagodi mogućnostima djeteta obično se pojavi i interes za njegovo svladavanje.

Prilagođeni program uključuje prilagodbu sadržaja: sadržaji se prilagođavaju djetetovim mogućnostima pa npr. prilagodba iz matematike može značiti da učenik s posebnim potrebama množi samo s jednoznamenkastim i dvoznamenkastim brojevima, dok vršnjaci (prema nastavnom planu i programu) množe s peteroznamenkastim brojevima, iz npr. fizike učenik s posebnim potrebama će moći naučiti samo neke od zakonitosti u nastavnoj cjelini i to pojednostavljeno objašnjenje i povezane s konkretnim iskustvom, možda će rješavati samo najjednostavnije zadatke ili uopće neće rješavati zadatke, dok će vršnjaci raditi na kompleksnijim primjerima, formulama, i sl. U hrvatskom se prilagodba može odnositi na drugačiji izbor lektire ili zadatke koji se odnose samo na jedno poglavlje, gramatika će se npr. bazirati na osnovnim pravilima i analizi jednostavne rečenice.... Osim sadržajne prilagodbe, primjenjuju se i prilagodbe u načinima rada i ocjenjivanju.

Razgovarajte s učiteljicom i članovima stručne službe škole kako bi se zahtjevi prema djetetu prilagodili njegovim znanjima i sposobnostima te smanjio otpor koji pruža prema školi.

Nataša Čičin-Šain, prof. defektologKabinet Korneo