Kako da stanem na kraj djetetovom gubljenju pažnje, neorganiziranosti i sporosti?

Poštovani, majka sam sina starog blizu 12 godina, ide u 5 razred, prvi puta, odlikaš, nogometaš, a njegov problem je sporost, koja je prepoznata i od strane nastavnika. Dakle, nikakvih bolesti nije bilo, trudnoća i porod (carski/preeklamsija), pohađao vrtić, slovio kao živahno dijete, brzo bi gubio koncentraciju, ali do 4. razreda se i to uspjelo sanirati.  Vrlo zatvoren, ali voljen u društvu i od strane prijatelja i nastavnika. Dakle, problem leži u neorganiziranosti i karakternoj sporosti, doslovce mu treba da napiše jednu zadaću 2,5 sata. Što da radimo? Hvala unaprijed.

Poštovana,

u svom pitanju navodite kako je dijete u ranijem periodu razvoja bilo jako živahno i brzo gubilo koncentraciju te kako se ta ponašanja nakon četvrtog razreda više ne pojavljuju. Postoji određena vjerojatnost kako je Vaše dijete naučilo sva ona ponašanja koja su mu potrebna kako bi se ta ponašanja karakterizirala kao društveno prihvatljiva. Naučio je biti miran i ne ometati nastavu. No, to ne znači da se njegov problem u potpunosti izgubio. Moguće je kako on i dalje ima problem s pažnjom i koncentracijom koji vi vidite kao njegovu sporost. Naime, ukoliko njegovu pažnju za vrijeme rješavanja zadaće učestalo odvlače drugi distraktori, tada pisanje zadaće može potrajati znatno dulje nego što biste očekivali s obzirom na dob djeteta i uspjeh koji postiže u školi. Takvom djetetu se često događa da odluta u svoje misli i maštu.

Kako bismo sa sigurnošću mogli reći je li ovo što sam opisala uzrok teškoća koje primjećujete savjetujem da se s povjerenjem obratite našem Kabinetu kako bismo napravili razvojnu procjenu te Vam mogli dati konkretnije savjete.

Za sada možete učiniti sljedeće:

– dijete mora imati stalni radni kutak koji će omogućiti učenje u mirnim uvjetima

– radni stol morao bi biti dalje od prozora kako dijete ne bi odlutalo pogledom kroz prozor

– radni bi stol morao biti uredan samo sa jednom bilježnicom ili knjigom na njemu, bez dodatnih sadržaja koje bi mogli ometati pažnju

– vanjske izvore podražaja, poput glazbe, zvukova s televizije ili buke koju proizvode drugi članovi obitelji treba svesti na minimum

– ako je dijete nakon škole umorno, potreban mu je odmor kako bi se ponovno moglo koncentrirati.

– usmjeravajte njegovu pažnju u radu (verbalno i neverbalno). Podsjetite ga na zadatak i pitanjima provjerite da li ga slijedi

– sve upute govorite smirenim i blagim glasom. Ne požurujte i ne gubite živce.

– ne zaboravite pohvaliti svaki uspjeh!