Kada dobri stari PMS ili pak sama menstruacija “udare” svom snagom, teško je kontrolirati emocije, raspoloženje pa i neodoljivu potrebu za hranom. Kada se uz sve navedeno, spoji još i bol, nadutost, grčevi u trbuhu, krvarenje, čini nam se da “oni dani” u mjesecu traju puno duže od predviđenog.

Ipak, “lijek” u većini slučajeva za nezgodne menstrualne simptome možete potražiti u hrani. Ovdje su neke od namirnica koje biste trebali konzumirati, ali i one koje biste trebali izbjegavati tijekom ciklusa.

[PROČITAJTE I OVO: Ako imaš teške menstruacije, imat ćeš i tešku trudnoću – istina ili mit?]

Čajevi – piti što više

Preporuča se dvije šalice dnevno čaja od kadulje. Možete ga piti dva do tri dana prije početka menstruacije i to između obroka. Kamilica pomaže u ublažavanju bolova i dobro ju je piti tri do četiri puta dnevno. Čaj od sjemenki kima pokazao se efikasnim u sprječavanju grčeva koji se znaju pojaviti tijekom trajanja menstruacije. Dobri su čajevi od lišća maline i komorača.

Mliječni proizvodi

Dobro je uzimati obrano mlijeko i mliječne proizvode po mogućnosti organskog podrijetla, probiotički jogurt i svježi posni sir. Svakako treba izbjegavati punomasno mlijeko i sireve.

Kruh

Preporuča se uzimanje kruha od cjelovitih žitarica. Trebalo bi izbjegavati bijeli kruh, lisnata i pržena tijesta.

Povrće

Nagli pad estrogena što započinje upalu unutar moždanih stanica i krvnih žila uzrok je glavobolja koje se znaju pojaviti tijekom menstruacije. Ali, ako na svoj dnevni meni dodate povrće, tijekom nekog vremena, napadaji glavolje trebali bi se smanjiti. Povrće ne sadržava masnoće koje su dokazani okidač migrena, a hranjive tvari pomoći će da krvne žile i živci rade pravilno.

Orašasti plodovi

Oko 60 posto žena pogađa nadutost povezana s menstruacijom. Glavni krivac su prostaglandini. Pola šalice oraha ili nekih drugih orašastih plodova pomoći će vam da smanjite nadutost za pola. Oni su bogati antiinflamatorima koji smanjuju proizvodnju prostaglandina.

Obrađena i pržena hrana

Treba izbjegavati bilo koju vrstu prerađene ili konzervirane hrane tijekom menstrualnog ciklusa. Prerađene namirnice sadrže natrij koji uzrokuje zadržavanje vode i čini tijelo nadutim. Nerijetko uzrokuje povraćanje i bol u želucu. Pržena hrana životinjskog ili biljnog podrijetla sadrži visoki postotak masnoća i ulja. Hranu poput primjerice prženih krumpirića i sl. također treba izbjegavati. Samo tako ćete maternicu održati stabilnom i smanjiti grčeve i bolove.

Meso

Kako meso sadrži visoku razinu zasićenih masti koje mogu izazvati upalu i bol, trebalo bi pripaziti koja se vrsta mesa konzumira tijekom menstruacije. Preporuča se piletina, puretina i bijela riba.

Slatkiši

Tijekom mjesečnice slatkišima i slatkim sokovima jasno i glasno treba reći ne! Oni će vam samo nakratko popraviti raspoloženje, ali na duže vrijeme potaknuti će grčeve. Umjesto slatkiša, zasladite se voćem ili orašastim plodovima.

Treba izbjegavati i kofein, alkohol, prerađene žitarice poput tjestenine i bijele riže te kremasta jela.