Cijelu noć niste mogli spavati? I taman kad ste pred jutro zaspali, iz sna vas je probudio alarm na mobitelu kao podsjetnik da je vrijeme za odlazak na posao. Najradije bi ostali u krevetu, ali pred vama je naporan dan pun neodgodivih obaveza i samo jedno pitanje – kako preživjeti dan?

Čini se da su znanstvenici odavno našli odgovor na to pitanje. Naime, oni tvrde da s nekoliko jednostavnih trikova možete preživjeti naporan i dugačak dan, a da nitko ne sazna da je iza vas neprospavana noć. Evo što savjetuju!

Budite fizički aktivni i boravite na svježem zraku

Živite li u zgradi ili radite u uredu na katu zaobiđite dizalo i koristite stepenice. Fizička aktivnost potaknut će rad moždanih vijuga i mišića barem na neko vrijeme. Nađite zlatnu sredinu i ne pretjerujte s aktivnostima. Ako se budete naprezali preko mjere, nećete ništa postići i bit ćete još umorniji. Svaku pauzu na poslu iskoristite za odlazak u kratku šetnju, pa makar ona trajala i nekoliko minuta.

Priuštite si dovoljno danjeg svjetla

Podignite rolete, razgrnite zavjese, upalite sva svjetla u stanu ili na poslu. Istraživanja su pokazala da dovoljna količina danjeg svjetla utječe na proizvodnju melatonina u mozgu, hormona zaduženog za poticanje snenosti.

Umjereno s kofeinom

Iako mnogi nakon neprospavane noći vide “spas u hektolitrima” kave,  preporuka je ipak izbjegavati prekomjernu konzumaciju. Nakon buđenja, pospanost će nestati sama od sebe u roku od pola sata, pa stoga nemojte posezati za šalicom kave čim otvorite oči. Kavu je najbolje popiti negdje oko podneva, u sredini radnog vremena.

Daj mi vode

Vodite računa da tijekom dana pijete dovoljno vode. Dehidriranost, između ostalih može potaknuti nervozu. Ponekad od umora zaboravimo na vodu, pa je najbolje uz sebe staviti bocu vode i piti je tijekom cijelog dana.

Bez doručka ništa

Iako vam nakon neprospavane noći neće biti do života, a kamoli do doručka, ipak pokušajte nešto zagristi. Doručak će vas barem malo napuniti energijom. Uzimanje šećera je loš potez poslije noći bez sna, stoga neka vaš jutarnji izbor budu proteini, voće i žitarice.

Pojednostavnite dan

Svoje radne zadatke probajte što više pojednostavniti. Odradite obveze koje su najhitnije i napravite raspored za sljedeći dan. Istraživanja su pokazala da kada je osoba umorna teže kontrolira emocije nego kad je odmorna i naspavana. Stoga, velike i važne razgovore odgodite za neki drugi dan.

Stručnjaci ističu da nedostatak sna povećava rizik od razvoja bolesti srca za čak 60%. Neka istraživanja pokazuju da nedostatak sna može uzrokovati hormonalne promjene koje povećavaju apetit. Manjak sna štetno utječe i na naš imunitet. Isto tako, ljudi koji dovoljno ne spavaju češće su prehlađeni.