Avokado je plod koji se na mnogo načina razlikuje od ostalog voća, te ga se sve češće svrstava u skupinu “supernamirnica“. Dok se većina voća sastoji od ugljikohidrata, avokado je iznimno bogat zdravim mastima. Iako se može činiti kao iznimno kalorična namirnica, uvođenjem avokada u prehranu zapravo ćete potaknuti sagorijevanje masnoća, ali i očuvati zdravlje krvnih žila kao odličnu prevenciju kad su u pitanju kardiovaskularne bolesti.

Iako je avokado nešto skuplji od ostalog voća, već mala količina biti će dovoljna za uvođenje u prehranu, najbolje nekoliko puta tjedno. O svim prednostima avokada, najbolje govore znanstvena istraživanja koja su potvrdila njegov nevjerojatan sastav i učinak na zdravlje.

Avokado – nevjerojatno hranjiva namirnica

Avokado je tropsko voće koje raste u Srednjoj Americi i Meksiku. Zbog oblika i izgleda svoje kože, često ga se naziva “aligatorskom kruškom“. Ovaj egzotični plod može težiti i do dva kilograma, a njegov neutralni okus je razlog zbog kojeg se koristi u mnogim kolačima, ali i slanim jelima.

Sam plod sadrži preko 20 različitih vitamina i minerala. No, ono po čemu je tako visoko na listi supernamirnica, jesu nezasićene masti, te činjenica da ne sadrži kolesterol. Nezasićene masne kiseline dokazano poboljšavaju stanje krvnih žila, pogotovo kod kroničnih bolesnika, te redovitim unosom u organizam osiguravaju pravilan rad srca.

Vlakna su svakako još jedan razlog zašto biste ovo voće trebali uvrstiti u svakodnevnu prehranu. Čak 7 posto težine jednog avokada čine upravo vlakna. Pomoć pri mršavljenju i smanjenje razine šećera u krvi je jedna od glavnih uloga vlakana u čovjekovom organizmu.

Vraćanje organizma u ravnotežu

Čak i ako ne patite od kroničnih bolesti, te nemate nikakvih problema sa zdravljem, avokado će biti od koristi pri reguliranju probave, ali i apsorpciji hranjivih tvari iz drugih namirnica.

Kada je riječ o nutrijentima u prehrani, ne radi se isključivo o tome koliko hranjivih tvari određena namirnica sadrži. Mnoge vrste voća i povrća obiluju vitaminima i mineralima, no tijelo ih jednostavno ne može sve apsorbirati. Avokado je, međutim, namirnica koja će na sebe vezati te nutrijente i pobrinuti se za to da tijelo ništa od njih ne odbaci.

Istraživanja su pokazala kako se ovo prvenstveno odnosi na nutrijente iz svježeg povrća, s kojim avokado u kombinaciji drastično povećava unos i apsorpciju antioksidansa u tijelu. Budući  da ima neutralan okus, lako ga možete narezati na manje kockice i jednostavno dodati vašoj omiljenoj salati.

Jednostavno uvođenje u prehranu

Kada ste kupili avokado, možda ćete se u početku pitati na koji ga način najbolje uklopiti u svakodnevnu prehranu. Dobra je vijest da to možete učiniti na zaista mnogo načina, te pustiti mašti na volju.

Salate su samo jedna mogućnost. Budući da je avokado lako zgnječiti, od njega vrlo lako možete dobiti jednoliku pastu. Začinite ga s malo soli i papra, te namažite na kruh. U ovu varijantu možete dodati i tunu iz konzerve, malo luka, i sve zajedno ubaciti u blender, te uživati u domaćem namazu od tune.

U slučaju da ga poželite jesti sam kao međuobrok, narežite ga na kriške te na njega namažite vaš omiljeni namaz, slatki ili slani. Mališani ga također jednostavno mogu konzumirati u domaćim kašicama, u koje će se savršeno uklopiti.

U slučaju da ste iskoristili samo polovicu avokada, kapanjem nekoliko kapi limuna na ostatak i spremanje u hladnjak osigurati će da on ne izgubi tako brzo svoje nutrijente, te ga možete iskoristiti unutar nekoliko dana.