Izbacite nezdravu hranu i započnite zabavu uz pripremu zdravih grickalica za klince. Otkrit ćemo vam kako od nekih, djeci dragih i manje dragih namirnica, možete napraviti ukusne grickalice. Grickajući ih, djeca će biti i sretna i zdrava.

Cjelovite žitarice

Osim vitamina, kalcija i vlakana, zdjelicom cjelovitih žitarica s mlijekom i voćem djeci nudite čistu energiju za zdrav početak dana. Kada djeci dosade na ovakav način, možete ih obogatiti jogurtom i sušenim voćem.

Sir

Proteini iz sira djeci mogu osigurati dovoljno energije sve do večere. Na kockice nemasnog sira možete zabadati štapiće (bez soli) i raditi zabavne oblike koji će oduševiti klince. Također, sir možete rezati u razne oblike kalupićima za kekse i složiti ražnjić s omiljenim voćem.

Smoothie

Djeca su luda za ukusnim smoothiejima koje mogu srkati na slamku. Kao bazu koristite jogurt, biljno mlijeko ili sok od naranče i eksperimentiranje može početi. Svježe ili smrznuto voće, uz neizostavan zeleni dio (svježa blitva, špinat ili brokula) oduševit će svako dijete. Također, smoothie možete oplemeniti i spirulinom, lanenim ili chia sjemenkama koje su pravi izvor zdravlja. Ovo je sjajan način da djetetu ubacite dva ili tri voćno-povrtna obroka koje neće niti primijetiti.

Jogurt

Jogurt je veliki izvor kalcija, iako nije svoj djeci omiljeno jelo. Napravite od njega domaću voćnu slasticu. U obični jogurt nasjeckajte voće koje dijete voli ili dodajte razne bobice (maline, šumsko voće, borovnice, itd.) i ponudite mu, a za toplijih dana izlijte ga u kalupe za sladoled i kada se smrzne uživanje može početi.

Batat

Batat, koji je poznat i kao slatki krumpir je visokovrijedna namirnica i odlična hrana za djecu. Bogat je vitaminima A, C i E, te mineralima kao što su kalij, kalcij, magnezij i željezo. Ako ga naribate na tanke listiće i ispečete na papiru za pečenje u pećnici, dobit ćete odličnu zamjenu za kupovni čips koji će oduševiti djecu.

Humus

Slanutak, od kojeg se humus pravi, jedna od najzdravijih mahunarki na svijetu. Čuva srce i regulira razinu šećera u krvi. Ukusan je u varivima i salatama, ali ga možete djeci ponuditi i kao namaz. U slanutak dodajte malo limuna, crvene paprike, maslinovog ulja i češnjaka – smiksajte i vaš humus je gotov. Djeci ga možete ponuditi uz krekere ili štapiće od povrća – uživat će u slasnom umakanju.

Kruške

Bogate su vlaknima i dostupne tijekom cijele godine, svježe ili u finom domaćem kompotu. Možete ponuditi svježe, oprane ili nasjeckane u zdjelici sa svježim sirom. Postoji puno sorti krušaka, pa ćete možda morati malo istraživati dok nađete onu koju dijete najviše voli.

Jabučni trkaći autići

Jabuku razrežite na četvrtine. S prednje i zadnje strane (na mjestu kotača) zataknite po jednu čačkalicu, a na vrhove nabodite bobe grožđa. Vesela utrka do dječjih tanjura može početi.

Grožđice

Grožđice su pune vlakana, kalija i vitamina, slatke su i djeca ih vole. Grožđice pomiješane s lješnjacima, orasima i bademima moćan su obrok za energiju svakog djeteta. Ako ih vaše dijete ipak ne voli, ubacite ih u smoothie i gledajte kako se čaša prazni do dna.

Zobene pahuljice

Postoji li dijete koje ne voli grickati keksiće? Da, ni mi nikad nismo čuli za takav slučaj. Pa, umjesto kupovnih sa suvišnim masnoćama i šećerima, napravite domaće jako zdrave zobene keksiće. Najjednostavniji recept je da dvije zrelije banane vilicom zgnječite, u njih dodate 100 g zobenih pahuljica, oblikujete keksiće po svojoj volji i pečete do zlatno smeđe boje. Možete ih posipati mrvljenim lješnjacima, bademima, ali i eksperimentirati s dodavanjem sitno rezanog omiljenog voća. Brzo gotovi, zdravi, fini i ukusni uskoro će postati jedna od omiljenih grickalica vaših klinaca.