Djeca u Americi jedu toliko puno pizze da stručnjaci žučno raspravljaju treba li je smjestiti uz bok brzoj hrani i zašećerenim napitcima zbog negativnog utjecaja na zdravlje.

Najnovije istraživanje provedeno u Americi pokazuje da je pizza velik izvor kalorija, zasićenih masnoća i soli u dječjoj prehrani. Djeca ne bi smjela pojesti više od jednog do dva komada pizze tijekom obroka i trebala bi je kombinirati sa salatom, nikako s nekom drugom visokokaloričnom hranom, zaključuju stručnjaci.

„Roditelji bi trebali zauzdati konzumaciju pizze, posebice kad je riječ o međuobrocima, jer je dokazano da nepovoljno utječe na unos kalorija kod djece, i dječji džeparac preusmjeriti na zdraviju hranu“, kaže Lisa Powel, koautorica na studiji i direktorica Istraživačkog centra za prevenciju u Illinoisu.

Pizza je već nekoliko godina predmet istraživanja znanstvenika koji se bave dječjom prehranom. Studija je pokazala da djeca u Americi jedu pizzu mnogo češće nego odrasli, te da je pizza, uz kekse i kolače, najveći izvor kalorija u dječjoj prehrani: oko 136 kalorija dnevno, piše Yahoo Parenting.

Zabrinjavajući je podatak da djeca unesu u organizam više zasićenih masnoća, soli i općenito više kalorija iz drugih izvora kada jedu pizzu. Američki tinejdžeri unesu oko 230 kalorija više dnevno, a mlađa djeca oko 84 kalorija više u usporedbi s danima kada ne konzumiraju pizzu.

Do takvog pretjeranog unosa kalorija također dolazi kada djeca jedu brzu hranu, stoji u studiji objavljenoj u časopisu Pediatrics.

Pitamo se zaslužuje li pizza epitet nezdrave hrane? Je li uistinu problem u pizzi i utječe li ona na zdravlje i pretilost djece u Hrvatskoj jednako kao u Americi?

Činjenica je da i kod nas ima sve više lanaca brze hrane i pekarnica koje nude komade pizze upitne kvalitete. Pizza je jeftina, može se naći na svakom koraku i dostupna je djeci, a roditelji ne mogu uvijek kontrolirati što i koliko djeca jedu izvan kuće.

No mnogi stručnjaci smatraju da nije problem u pizzi nego u načinu pripreme tog jela u određenim restoranima i lancima brze hrane. Pizza može biti ukusan i zdrav obiteljski obrok ako je načinjena od biranih, kvalitetnih sastojaka (više povrća manje sira i salame), s manje zasićenih masnoća i soli.

U svakom slučaju, bolje ju je pripremiti kod kuće jer ste tako sigurni što vaša obitelj unosi u organizam.

Znanstvenici i ovaj put zaključuju da je najveći problem u američkom modernom načinu života, o jelu s nogu koje je i kod nas poprilično uzelo maha. Neka jela poput pizze jedu se prečesto i u prevelikim količinama. I djeca i odrasli trebali bi pizzu jesti rjeđe, u manjim količinama, te uvijek izabrati zdraviju verziju.