Djeca danas jedu 25 puta više slatkiša i piju 30 puta više gaziranih pića nego 1950.godine. American Heart Association je proveo studiju koja je pokazala da djeca od prve do treće godine obično konzumiraju 12 žličica šećera dnevno kroz razne slastice, industrijski prerađene proizvode i napitke. Djeca od četvrte do osme godine unose prosječno 21 žličicu šećera dnevno, a adolescenti čak 34 žličice. Alarmantni su to podaci koji bi svakog roditelja trebali potaknuti na razmišljanje.

Djeca vole slatko te imaju urođenu sklonost prema tom okusu. Gdje god se dijete nalazilo, htjeli mi to ili ne, često je u doticaju s velikom količinom slatkiša. Stručnjaci nutricionisti ističu da što je više takvih iskušenja i istodobnih zabrana, dijete vrlo lako može stvoriti iskrivljenu sliku o slatkišima. Stoga smatraju da slatkiše djetetu treba davati u ograničenim količinama te objasniti djetetu da previše šećera škodi njegovim zubima, tijelu te općem stanju organizma. Sigurno se pitate onda koju slatku alternativu ponuditi djetetu? Mi vam predlažemo suho voće koje je izvrstan izvor prirodnog šećera, ali je i bogato enzimima, vitaminima i mineralima. Evo nekih od prijedloga.

Suhe šljive

Suhe šljive su posebno bogate vitaminom A, riboflavinom i vitaminom C, te kalcijem i magnezijem. Služe i kao prirodan laksativ pa se mogu koristiti kod slučajeva zatvora, naročito kod male djece i starijih ljudi. Imaju i iznimno vrijednu oksidativnu vrijednost.

Suhe marelice

Vrlo su cijenjene zbog visokog sadržaja beta-karotena koji je odgovoran za formiranje vitamina A. Beta-karoten utječe i na dobar vid kod djeteta. Suhe marelice sadrže još i željezo koje je bitno za anemičnu djecu, vitamin C koji je odlično sredstvo za jačanje imunološkog sustava te kalciji koji pomaže u izgradnji jakih dječjih kostiju.

Grožđice

Grožđice možda djeci neće izgledati najprivlačnije, ali zdravstvene prednosti koje pružaju su neprocjenjive. Bogate su vlaknima koje pomažu u “čišćenju” i regulaciji probavnog trakta. One upijaju vodu i imaju laksativni učinak koji ublažava zatvor. Ne samo da poboljšavaju probavu, zdravlje kostiju i zuba, one će najmlađe vrlo brzo opskrbiti energijom te poboljšati imunitet.

Datulje

One su sjajna zamjena za slatkiše pošto polako otpuštaju svoj šećer koji duže vrijeme zadržava razinu energije. Datulja je bogata vitaminom B, vitaminom koji poboljšava performanse mozga i pomaže ostvariti bolje rezultate u školi (osobito B6 vitamin). Također sadrži vitamin A koji je vrlo bitan za dobar vid i zdravu kožu. Postoji najmanje 15 minerala u datuljama, uključujući kalcij, magnezij, mangan, cink, bakar, željezo, kalij itd.

Jedan komadić suhog voća sadrži jednaku količinu nutritivnih sastojaka kao svježe voće. Sušeno voće sadrži trostruko više vlakna i minerala u odnosu na svježe, stoga mala porcija sušenog voća sadrži dnevnu preporučenu dozu vitamina, minerala i folne kiseline. Pa vi sad vidite koju ćete vrstu slatkiša djeci davati.

7 načina kako smanjiti šećer u prehrani djece