S dolaskom školske godine i jeseni, ali i hladnijeg vremena obično dolaze i razne bolesti i prehlade. Mjesta gdje se okuplja veći broj djece poput vrtića i škola uvijek su nažalost i mjesta gdje djeca “pokupe” različite bolesti. Posebice u vrtićkim danima djeci treba određeno vrijeme za stjecanje imuniteta i preležati određene dječje bolesti. Mjesta na kojima se u vrtićima i školama nalazi najviše klica i bakterija bolesti uglavnom su stolovi i stolice gdje djeca sjede, toaleti, tipkovnice i igračke, ali i dječje ručice.

Djeca nisu u potpunosti svjesna opasnosti koje vrebaju iza svakog kutka, ali potrebno je da od najranije dobi usvoje određene higijenske navike koje bi ih mogle očuvati od konstantno curećeg nosića i kihanja te izbivanja iz vrtića ili školskih klupa. Osim higijene, na opće zdravlje školarca utječe i količina sna te vrsta i uravnoteženost obroka.

Važnost pranja ruku

Djecu je od najranijih dana potrebno podučiti važnosti pranja ruku, ali i ispravnom načinu pranja ruku. Istraživanja pokazuju kako samo 5% ljudi ruke pere na ispravan način. Ispravno pranje ruku uključuje: vodu – namočiti ruke, staviti sapun te trljati najmanje 20 sekundi. Vrlo je važno oprati i stražnju stranu ruku, područje između prstiju i ispod noktiju. Zatim je ruke potrebno dobro osušiti u čistom ručniku ili papiru. Redovno pranje ruku najbolja je obrana protiv bakterija i različitih bolesti.

Važnost održavanja čistim školskog pribora

O školskom priboru kao što je pernica, torba za papuče, oprema za tjelesni, olovke, ali i školska torba također je važno voditi brigu te redovito čistiti i brisati. Dno školske torbe odličan je prenosnik svih bakterija i bolesti direktno u vaš dom. Stvari koje se ne mogu prati u perilici rublja, potrebno je prebrisati sterilnim vlažnim maramicama ili sterilizacijskom tekućinom barem jednom tjedno.

Važnost dugog i redovnog sna školarca

Iako je rutinu prije odlaska na spavanje potrebno ponuditi već i bebama, ona je iznimno važna kod vrtićke i školske djece. Nedostatak sna ili nepravilno spavanje mogu također utjecati na pad imuniteta i podložnost različitim bolestima. Rutina prije odlaska na spavanje trebala bi uključivati smirujuće aktivnosti poput čitanja slikovnice/knjige i kupanja, a mozak tako dobiva signale da se tijelo opušta i priprema na spavanje. Rutina prije spavanja ne bi smjela uključivati korištenje pametnih telefona, tableta, laptopa i igranje video igrica.

Preporučljivo je da djeca starija od godine dana spavaju noću između 11 do 14 sati, predškolci 10 do 13 sati, djeca školske dobi 9 – 11 sati, a stariji školarci i srednjoškolci oko 8 – 10 sati.

Važnost zdravih i uravnoteženih obroka

Uravnotežena i pravilna prehrana ključ je mentalnog zdravlja i fokusiranosti koja je od iznimne važnosti u školskoj dobi. Iako većina radije pribjegava brzinskim obrocima jer su dostupniji, brže pripremljeni, a i “svi ih vole”, njihova nutritivna vrijednost je mala te ne pruža dovoljno za mentalan i fizički razvoj školarca. Osim toga, dobro je poznato da pojedine vrste voća i povrća su prirodna zaštita protiv mnogih bolesti i prehlada te izgrađuju čvrst imunitet. I vrlo važno je za sve, a posebno za školarce, ne preskakati doručak. Doručak poboljšava kognitivne mogućnosti u područjima budnosti, pozornosti, rješavanja problema i pamćenja.