Trendovi u roditeljstvu za 2009.

Kao i sve ostalo na svijetu tako i roditeljstvo prati određene trendove. Oni su ponekad nametnuti od raznih stilista i opinion makera, a ponekad se spontano profiliraju među roditeljima.

499bdfae8ef10

Trendovi obuhvaćaju baš sve - od uređenja dječje sobe do traženja idola u odgoju djece među poznatima i slavnima. Možda vam se digne kosa na glavi od nekih trendova koje u većoj mjeri diktiraju Amerikanci, a možda ih odlučite slijediti poput milijuna roditelja na Zapadu.

1. Dječje sobe koje to nisu

Kako bi sobu uredili u tonovima trendy boja (a koje nikako ne smiju biti pastelne) i mekanim modernim linijama, roditelji će u 2009. zaobilaziti klasične dječje odjele u trgovinama namještajem. Mladi roditelji žele da dječja soba bude mjesto za zabavu i prilagođena mališanu, ali i da istovremeno odiše stilom. To se sobito odnosi na dekor i namještaj pri čemu stilisti navode veliku potražnju za jeftinijim škrinjama, komodama i toaletnim stolićima, na koje se potom postavljaju spužvaste ležaljke za prematanje. Krevetić će se kombinirati s ozbiljnijim linijama ormarića za
knjige i tepisima. Cilj je postići i praktičnost, pa se svaki dio namještaja iz dječje sobe može preseliti u bilo koju prostoriju u kući, a sve za manje novca.  

2. Obamamanija

Opsjednutost novim američkim predsjednikom Hrvatsku neće zahvatiti, ali roditelji u SAD-u, pa i šire, pomno će pratiti kako se Barack i Michelle odnose prema svojim malenim kćerima. Pratit će se što djevojčice nose, u koje škole idu, čime se bave, koliko džeparca dobivaju, koje filmove i knjige vole i dr. A onda će se to popularizirati i voljeti, te prije svega kopirati. Obama je u trendu. Shiloh Jolie-Pitt i Suri Cruise su out.

3. "Kućni" obroci s osobnim dodacima

Ove će godine obitelji diljem svijeta više jesti kod kuće nego po restoranima, jer je kriza i treba štedjeti. Pri tome će kupovati tradicionalne namirnice, uvoditi tradiciju zajedničkog ručanja ili večeranja, ali neće provesti ni munutu duže u pripremanju hrane no što je to potrebno. Isto tako, neće trošiti na hranu više no što trebaju. Prva istraživanja pokazuju da su najpopularnija polukuhana i polugotova brza jela iz supermarketa kojima se potom dodaje osobni dodatak - začin, prilog, umak. Dakle, više će se ostajati kod kuće, ali se vrijeme neće trošiti na kuhanje.

4. Odmor u prirodi

Bez obzira na nedostatak novca, većina obitelji neće se odreći ljetovanja. Prva istraživanja tvrtke TripAdvisor pokazuju da bi ove godine ljetovanja na divlje i posjeti nacionalnim parkovima mogli doživjeti boom. Takva vrsta odmora često podrazumijeva i kampiranje koje je ponovno IN. Ali i jeftinije.

5. Prirodni lijekovi za djecu

Pileća i proljetna juhica ponovno su IN! Kako su roditelji svakodnevno suočeni s novim vijestima o štetnosti pojedinih lijekova, počet će se lagano vraćati korijenima i za bolesno grlo ili kašalj koristiti prirodne kućne pripravke. Među starim, bakinim receptima posebno su popularne inhalacije i ispiranje nosa, domaće juhice koje smiruju upalu i med. 



6. Nema škole do kućnog obrazovanja

Roditelji su danas obrazovaniji no ikad prije i jednostavno ne žele da o obrazovanju njihove djece brine netko drugi, da ih se podvrgava strukturiranoj i neučinkovitoj nastavi te stilovima učenja koji ne donose nikakva stvarna i praktična znanja. Stoga sve veći trend postaje kućno obrazovanje (bilježi porast od 7% u posljednje četiri godine u SAD-u). U razvijenim zemljama nije toliko teško slijediti ovaj trend, jer postoje strogo regulirane institucije s edukativnim programima i kvalificiranim učiteljima, koje u svemu pomažu modernim roditeljima.

7. Opušteniji pristup dojenju

Prije nekoliko godina mlade mame bile su opterećene činjenicom da ne mogu dojiti te su čak osjećale i svojevrsni pritisak i krivnju od strane liječnika i drugih mama. U 2009. još će jače biti naglašen trend opuštenijeg i manje optužujućeg pristupa novim rodiljama koje iz nekog razloga ne mogu dojiti. Osmišljavaju se i novi, više osobniji pristupi majkama kojima se savjetuju razne kombinacije prehrane beba koje su u potpunosti prilagođene njihovoj situaciji. Taktika "dojenje je najbolje i pod svaku cijenu se mora provoditi" polako se odbacuje, a uvode se nove alternative, bez pritiska na majku.  

8. Facebook je mjesto gdje se mame druže

Slanje e-maila svima koje znate kako bi ih obavijestili da je vaš malac naučio voziti bicikl je out. Pogotovo kada ga možete snimiti mobitelom i postaviti video na Facebook, pa neka svi vide kako vaš klinac drhtavo vozi cik-cak niz ulicu. Facebook je mamama i tatama postao jako važan, jer preko njega mogu obavijestiti sve prijatelje i rodbinu o napretku svog djeteta. A sve mogu popratiti fotografijama, video isječcima pa čak i skenovima dječjih umotvorina. Trenutno je oko 3 milijuna ljudi učlanjeno u razne roditeljske grupe, a u 2009. brojka bi se mogla udvostručiti.

9. "Jaka" i "tvrda" imena za djecu

Kako roditelji reagiraju na slabu ekonomiju? Djeci daju jaka imena. Imena koja nose određenu težinu ili asociraju na neke poznate osobe iz povijesti bit će hit u 2009. Roditelji će birati klasična, karizmatična imena iza kojih stoje velikani iz prošlosti ili pak imaju neko značenje.

Trendovi za djevojčice: stara holivudska imena (npr. Ava, Bette), imena sa značenjem (npr. Hope/Nada, Faith/Vjera), kraljevska imena (Isabelle, Elizabeth) ili pak imena junakinja iz poznatih književnih djela (Julia, Beatrice).
Trendovi za dječake: povijesna imena poput Benjamin, Aleksandar, Thomas, Theodore

10. Slonići svuda oko nas

Velike, dobrodušne životinjice sa surlom oduvijek su bile obožavane od djece, a u 2009. postaju glavni dekorativni motiv. Sloniće dobro prihvaćaju i djevojčice i dječaci, a tome je zaslužna velika popularnost knjige i filma Horton. Slonići će krasiti kinderbete, zidove dječje sobe, kolica, bilježnice i sve prazne površine.