NLP ili Neuro-lingvističko programiranje je vrlo učinkovita kombinacija psiholoških i komunikoloških tehnika. Bavi se pojedincima i obiteljima i otkriva nam samonametnuta ograničenja te nas uči koristiti širok spektar mogućnosti koje su u svakom trenutku pred nama, pružajući priliku za uspjeh u bilo kojem području našeg života, čak i u onima koja su nam do sada izgledala nedostižnima i neostvarivima. NLP može biti osobitno snažan alat pomoću kojeg radimo na sebi te tako postajemo još bolji roditelji.

1. Ako Vas ono što radite ne dovodi do onog što želite, radite nešto drugo
U radu s klijentima, u razgovorima s prijateljima, slušajući poznanike i priče o poznanicima poznanika često čujem kako pojedinci nikako ne mogu ostvariti određeni cilj. Trude se, rade sve kako bi ga ostvarili, ali… ništa. Pomnom analizom redovito zaključim da cijelo vrijeme rade jedno te isto.
Zato pretpostavka NLP-a koja kaže da ako te ono što radiš ne dovodi do onog što želiš, radi nešto drugo ili kako se u narodu kaže „sjaši s mrtvog konja“ može imati veliki utjecaj na tijek naših života i odnosa s djetetom. Uvijek postoji niz alternativa koje možemo izabrati.
Ukoliko svom djetetu cijelo vrijeme ponavljamo jedno te isto, a ono nas ignorira i ne mijenja svoje ponašanje vrijeme je da preispitamo što zapravo želimo od njega i na koji način mu to prenosimo.
Vrlo često razlog njegovom ignoriranju jest činjenica da ne uzimamo u obzir njegov mali svijet koji je njemu jako važan, a nama se ponekad čini simpatično beznačajan.


Primjerice, ako je vaše dijete u žaru igre na podu dnevnog boravka. Napravio je cijeli grad od legića, a vi dođete i viknete s vrata „Ajde ručati“, ono će najvjerojatnije uči u otpor ignoriravši vas ili se otvoreno buniti.
S druge strane ako ušavši u sobu vidite dijete u žaru igre, sjednite pored njega, pitajte ga što radi, pokažite kratak interes (znam da nemate puno vremena) za grad legića  i onda mu kažite tonom koji odgovara atmosferi „Ajmo sada papati i čim završiš nastavljaš dalje. Jedva čekam da vidim kako će taj grad izgledati“, vjerojatno će bez otpora krenuti za vama.


Sjećam se kada sam ja svoju malenu uzela iz boravka, odnijela u sobu i odlučila da će ona sada spavati. Možete si misliti kako je zaspala. Trgala se kao da je pitanje života i smrti. Onda me je šunulo „Jelena draga, praćenje, praćenje, vođenje“, osnova svega u odgoju. Slijedeći puta sam bila puno pametnija. Prvo sam se uskladila s njom, na svim mogućim razinama, pa sam ju uzela na ruke, pa sam ju tako već smirenu odnijela u sobu. I zaspala je.


2. Imajte na umu da ste sami odgovorni za svoj život
Lako je reći: „on me čini tužnom“ ili „ona me iznervirala“. Istina je pak da se sami dovodimo u neželjena stanja te da imamo mogućnost, kapacitete, snagu izaći iz njih.
U takvim situacijama zapitajte sami sebe „Što ja mogu napraviti da bude drugačije?“.
Može se odgoditi da nas naše vlastito dijete iživcira. To je sasvim u redu i roditelji su samo ljudi. Ono što je važno jest da kada neželjena emocija prođe možemo odlučiti što ćemo i kako ćemo dalje.

3. Budite fleksibilni
Biti fleksibilan ne znači biti popustljiv. Ako fleksibilnost zamislimo kao kontinuum na jednoj je strani popustljivost, a na drugoj rigidnost. U različitim situacijama naći ćemo se na različitim dijelovima kontinuuma. Neki ćemo puta popustiti, a neki nećemo odstupiti niti milimetra, neki ćemo puta pregovarati, a neki puta tvrdo braniti svoje stavove.
Ja sam jako fleksibilna po pitanju hranjenja moje šesnaestomjesečne djevojćice. Pred nju stavim tanjurić i žlićicu i onda ona sama jede. Sada je već njeno samohranjenje sasvim podnošljivo, ali u početku je brokule, mrkve isličnih delicija bilo posvuda oko nje, a zid pored odaje meni u zadnjih nekoliko mjeseci. I bez obzira na moje opsesivno kompulzivne porive rekla sam sama sebi da se neću nervirati, kada savlada hranjenje oličiti ćemo zidove uokolo, a poslije svakog hranjenja uzeti ću kanticu i vodicu i oribati za njom. Po pitanju mog cvijeća, koje je jedva opstalo u mojim rukama i lijepo napreduje nisam niti malo fleksibilna. Ne smije ga pipnuti. U poečtku je ispipavala granice, no kada sam ju nakom 50 puta oštro ukorila i maknula s mjesta zločina najzad je shvatila da to neće ići. Mama je nepopustljiva.


4. Odredite svoje vrijednosti
Odaberite određeno područje života i postavljajte si pitanje „Što mi je važno u (poslu, obitelji, financijama…)?“ Sve što vam padne na pamet zapišite na komad papira. Prestanite postavljati pitanje tek kada počnete ponavljati odgovore ili kada vam više ništa ne pada na pamet. Proučite malo svoje odgovore i promislite: Živite li u skladu sa svojim vrijednostima? Koliko one utječu na to kako ćete se ponašati? Možete li nešto promijeniti?
To je od posebne važnosti u odnosu s djetetom. Kako naše osobne vrijednosti utječu na njegov rast i razvoj. Primjerice ako nam je jako važno da se dijete ne uprlja i bude ispeglano i čisto sigurno će polakše i na teži način razvijati svoje motoriče sposobnosti, a da ne spominjem kako će propustiti mnoge prekrasne trenutke zabave i uživanja primjerice valjanje po travi poput palačinke. Sjećam se kada sam se htjela valjati po travi s mojim malim prijateljima njihova mama je zavapila „NEEEEEEEEEE, Uprljati ćete se!“


5. Odredite i zapišite svoje ciljeve! 
Od onih dugoročnijih do onih na dnevnoj bazi. Vodite računa da:
– su postavljeni u pozitivnom obliku (time se usmjeravate prema ostvarenju),
– postoji dokaz ostvarenja (kako ćete znati da ste ostvarili taj cilj),
– se zamislite kakvi ste kada ostvarite taj cilj (budite besramno neskromni, to dodatno pojačava motivaciju)
– budu realni i u skladu s Vama
Također, bitno je odrediti vremenski rok do kada ćete cilj ostvariti.
Na taj način usmjeravate i koncentrirate energiju koja vodi ostvarenju cilja i time utjecati na svoje raspoloženje,a time na odnos s djetetom. Kada smo sami nervozni zbog xy stvari koje trebamo obaviti nemamo niti vremena niti energije za bavljenje s djecom,a kamoli za igru. Igra se često smatra perifernom stvari, a jako je važna. I to ona igra iz djeteta s djetetom.
Kada postavljamo ciljeve istodobno i određujemo prioritete. Jedan od dnevnih ciljeva može biti uživancija s djetetom u parkiću.


6. Obratite pažnju na svoje uspjehe!
Vrlo nam se često događa (po mom mišljenju prečesto) da zaboravljamo uspjehe. Uspijemo, otresemo ruke i krenemo dalje u nove izazove.
Zato napravite inventuru uspjeha..od onih velikih do malih, svakodnevnih. A ubuduće kada ostvarite neki cilj dajte si vremena, obratite pažnju na njega i …


7. Slavite!
Proslavite svoje ostvarene ciljeve i nemojte dozvoliti da samo prođete pored njih kao da vas se ne tiču.
Baš danas poslije podne idem proslaviti što sam u periodu dok moja kćerkica spava  napravila hrpu posla. Nisam niti bila svjesna koliko čovjek može napraviti u dva sata.
Zar to nije razlog za slavlje?


Slavite s djetetom njegove prve korake, riječi, slova i brojeve, prvog dečka, prvi poljubac, prvo zaljubljivanje…samo slavite…


Za one koji žele znati više…


Treninzi Neuro lingvističkog programiranja (NLP-a):


– Praktičarski trening NLP-a „Na krilima promjene“ počinje 23.09. 2011. u 17 sati u prostoru Centra Proventus, Nova cesta 190, Knežija, Zagreb. Namijenjen je svim ljudima koji žele raditi na sebi, mijenjati sebe i otkriti sve silne kapacitete koje posjeduju, a koje su možda putem zagubili.


– Praktičarski trening NLP-a „Primjena NLP-a u terapijskom i savjetodavnom radu“ počinje 30. 09. 2011. u 17 sati u prostoru Centra Proventus, Nova Cesta 190, Knežija, Zagreb. Namijenjen je stručnjacima u direktnom radu s ljudima (psihoterapeutima različitih škola, psiholozima, socijalnim pedagozima, socijalnim radnicima, psihijatrima, trenerima, edukatorima….). Trening pruža konkretna znanja i vještine kao izvrsnu nadogradnju u radu s pojedincima, klijentima, štićenicima.


– Praktičarski trening NLP-a u Puli počinje 15.10. 2011. u 9 sati u prostoru Diopter otvorenog učilišta, Trierska 7, Pula. Namijenjen je svima koji žele unaprijediti svoje komunikacijske vještine te potaknuti svoj osobni rast i razvoj.