Plivanje, skakanje u vodu, ronjenje tipične su morske fizičke aktivnosti u kojima djeca uživaju, ali i zbog kojih im se vrlo lako otvara apetit. Pa čak i ona djeca koja su vrlo izbirljiva kad je u pitanju hrana, puno ne biraju, bitno je samo da se nešto jede. Česti su prizori na plažama u kojima se može vidjeti klince kako sjede na ručnicima i jedu kupovne pekarske proizvode, smokiće, čipseve ili polurastopljene čokoladne poslastice te piju tople voćne sokove. Vrlo vjerojatno ste svjesni da ništa od navedenog nije previše zdravo, stoga da razmislite o promjeni prehrambenih navika svoje djece. Dok vi razmišljate jeste li spremni na zamjenu namirnica u svojem prenosivom hladnjaku, mi ćemo vam predstaviti neke ideje što ponijeti za jesti na plažu.

Orašasti plodovi

Grickalice koje ionako samo sadrže tzv. prazne kalorije zamijenite orašastim plodovima. Lješnjaci, bademi te sjemenke buče i suncokreta mogu biti odlična grickalica za plažu. Bogate su vitaminima, mineralima, bjelnačevinama te kvalitetnim nezasićenim masnim kiselinama. Ako imate vremena, plodove možete i popržiti na tavi kako bi klincima bili ukusniji i probavljiviji. Ne mogu se pokvariti, mogu dugo stajati na suncu, a ako u njih ubacite i suho voće, dobit će i slatki okus koji će smanjiti djeci želju za slatkišima.

Voćni ražnjići

Boravak na plaži idealna je prilika za konzumiranje divnog i ukusnog sezonskog voća. Breskve, marelice, kruške, dinje ko stvorene su za osvježiti i hidratizirati dječji organizam. Ako ne želite ljepljive prste i ručnike, djeci voće poslužite u obliku voćnih ražnjića. Sve što vam je potrebno jesu štapići za ražnjiće i voće koje preferiraju vaši klinci.

Energetske pločice

Mogu poslužiti kao idealan međuobrok tj. brz izvor energije. Zdarve energetske pločice ne morate kupovati već ih možete pripremiti i kod kuće. Evo dva naša prijedloga za pripremu. Prvi prijedlog su pločice s jabukom za koji su vam potrebne sljedeće namirnice: 2 šalice oraha, 2 šalice zobenih pahuljica, 1,5 šalice nasjeckanih datulja, 2 žličice cimeta, 1/4 žličice soli, 2 šalice nasjeckanih jabuka (granny smith i sl.) Zagrijte pećnicu na 150 ˚C. Tostirajte orahe i zobene pahuljice, potom ih u blenderu samlejite s datuljama, cimetom i solju. Dodajte jabuke i još sameljite. Smjesu pecite 20-ak minuta. Pustite da se ohladi te izrežite. Drugi naš prijedlog su pločica s banom za čiju su vam pripremu potrebni sljedeći sastojci: 2 banane, 2 šalice zobenih pahuljica, 1/2 šalice nasjeckanih datulja, 1/2 šalice sjeckanih oraha, Prstohvat cimeta, 1/2 žličice soli. Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. Banane zgnječite u kašu te im dodajte ostale sastojke. Istisnite smjesu u lim na papir za pečenje te pecite 30 minuta.

Limunada od lubenice

Zalihe tekućine na plaži su prioritet, a umjesto kupovnih sokova sami možete napraviti osvježavajuće napitke. Stoga predlažemo da napravite limunadu od lubenice. Potrebno vam je: 3 čaše vode, 3 žlice meda, 6 šalica nasjeckane lubenice, 1 šalica mente, 1 čaša soka od jabuke, 1 manji krastavac, led. Vodu zagrijte u posudi, kada je vruća, dodajte med pa kuhajte dok se ne povežu. Maknite s vatre. Nasjeckanu lubenicu stavite u posudu, dodajte mentu, umiješajte vodu s medom i pustite da dođe na sobnu temperaturu. Zatim ulijte sok od jabuke. Stavite u hladnjak na nekoliko sati. Sirup koji ste dobili ocijedite, i od njega napravite osvježavajući hladni napitak u kojem će djeca uživati.

Kako i što pakirati za obiteljsko ljetovanje?