Agencija za elektroničke medije i UNICEF, zajedno s brojnim partnerima, pokreću Dane medijske pismenosti, koji će se održati od 19. do 21. travnja. Pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, diljem Hrvatske održat će se niz aktivnosti s ciljem edukacije i informiranja djece, roditelja, nastavnika i odgajatelja o važnosti medijske pismenosti, koja se smatra jednom od najvažnijih životnih vještina 21. stoljeća.

Medijska pismenost služi da bismo mogli i znali koristiti medije za svoje i opće dobro, a uključuje sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih sadržaja, ali i vještine služenja medijskim i tehnološkim platformama. Prihvaćen je stav da bi se ta vještina kod djece trebala razvijati od trenutka kada počnu koristiti medije.

U sklopu inicijative, domaći stručnjaci pripremit će materijale za održavanje satova o medijskoj pismenosti za djecu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Knjižnice i udruge koje se bave medijskim opismenjavanjem organizirat će radionice za djecu i odrasle, a za roditelje, bake i djede bit će izrađen kratki vodič za korištenje medija u obitelji.

Pod nazivom „Djeca upoznaju medije“, u vodećim hrvatskim medijskim kućama provodit će se interaktivne radionice za učenike od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole. Djeca će od samih medijskih profesionalaca učiti kako nastaju vijesti, kako mediji funkcioniraju te će i sama, uz stručno vodstvo, pripremati vlastite medijske proizvode.

Partneri projekta su Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Hrvatski filmski savez, Hrvatska radiotelevizija, Nova TV, RTL, Media servis, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija i Novi list. U obilježavanje prvih Dana medijske pismenosti u Hrvatskoj mogu se uključiti svi zainteresirani članovi društva.

Informacije, prijave za sudjelovanje i materijale za preuzimanje potražite na portalu www.medijskapismenost.hr.

Podržite Dane medijske pismenosti na Facebooku.