S prvim sunčevim zrakama stiže i neželjeni pratitelj proljeća – umor. Umjesto da se osjećamo fizički i psihički bolje nas prate neugodni simptomi koji nam remete svakodnevnicu. Nakon prospavane noći osjećamo se kao da smo kopali ili usred radnog vremena najradije bismo otišli spavati.

Simptomi proljetnog umora

  • pospanost
  • nedostatak energije
  • iscrpljenost
  • nedostatak koncentracije
  • tjeskoba
  • depresija
  • razdražljivost

Kako nastaje proljetni umor?

Nakon uspavane zimi dani su dulji, potrebno nam je više energije i prilagodba drukčijem bioritmu pa hormonske promjene kod brojnih izazivaju ozbiljan stres, a time i umor. Uzrok treba potražiti prije svega u jednoličnoj zimskoj prehrani s manjkom vitamina C te prijeko potrebnih minerala.

Proljetni umor, kažu liječnici nije bolest, ali liječiti se mora. Riječ je o normalnom fiziološkom procesu koji se javlja kod velikog broja ljudi. Češće se ipak javlja kod meteoropata i ljepšega spola.

Kako se riješiti proljetnog umora?

Naše tržnice na sreću nude mnoštvo raznolikog voća i povrća koje će našem tijelu utažiti želju za vitaminom C. Na prvom mjestu tu je citrusno voće koje će vrlo brzo zadovoljiti potrebe za ovim važnim vitaminom. U svibnju na tržnice stiže i kraljica C vitamina jagoda koja također može pomoći u podizanju imuniteta i boljeg raspoloženja. Ne smijemo zaboraviti i na zeleno lisnato povrće poput špinata, blitve, kelja, šparoga i rotkvica u kojima se krije cijelo malo bogatstvo vitamina i minerala.

[PROČITAJTE JOŠ: Jagode – zdrave, niskokalorične i ljekovite]

A što bi od namirnica trebalo izbjegavati? Definitivno teške zasićene namirnice poput masnog mesa i sireva te industrijski prerađenu hranu. Svakodnevno doručkujte jer će vam kvalitetan doručak osigurati energiju tijekom cijeloga dana. Jedite lagano, ali češće. Pijte dovoljno tekućine, prvenstveno vodu i  nezaslađene biljne čajeve.

Promijenite i navike spavanja, pa odlazak u krevet “odradite” ranije nego inače. Kad se probudite, nemojte se izležavati po krevetu, rastegnite ruke i noge i ustanite. Krećite se što više i duboko dišite. Ne bi bilo na odmet da razmislite i o upisivanju nekog hobija koji će uključivati tjelesnu aktivnost. Probudite se na vrijeme, radite na sebi i svom tijelu, pa straha od umora i depresije neće biti.