Posljednjih godina niz se istraživanja bavi pitanjem kako majčine navike i stil života tijekom trudnoće utječu na kasniji razvoj bebe nakon rođenja. Jedna nova studija Sveučilišta u Surreyju i Sveučilišta u Bristolu otkrila je kako manjak vitamina D tijekom trudnoće može naštetiti razvoju djeteta.

Važnost vitamina D i njegov manjak ne smiju se potcjenjivati. Već je poznato da je on ključan za naš mišićno-koštani sustav, no naše istraživanje pokazalo je da akuo su razine ovog vitamina niske kod trudnice, to može negativno utjecati na njezino dijete u prvim godinama života, kazala je voditeljica istraživanja Andrea Darling.

Socijalni i motorički razvoj

Nakon proučavanja čak 7000 majki i njihove djece, znanstvenici su otkrili da djeca čije su majke u trudnoći imale prenisku razinu vitamina D, odnosno manje od 50 nmol na litru krvi, postižu najslabije rezultate na standardnim testovima grube i fine motorike u dobi od 2,5 godine. Ti testovi uključuju mjerenje koordinacije (udaranje lopte nogom, balansiranje na jednoj nozi i skakanje) te korištenje finih mišića (držanje olovke, građenje dvorca od sitnijih kockica i sl.).

Uz to, ista su ta djeca postigla slabije rezultate u vještinama socijalnog razvoja u dobi od 3,5 godine, a u usporedbi s djecom čije su majke tijekom trudnoće imale zadovoljavajuću razinu vitamina D u organizmu.

Dobra vijest je da vitamin D nije povezan s vještinama čitanja i kvocijentom inteligencije u kasnijoj dobi.

Koliko vitamina D je dovoljno?

U sunčanim periodima, bit će dovoljno dnevno provesti 30-60 minuta na suncu. Svakog dana izložite kožu sunčevim zrakama i vaš organizam “proizvest” će dovoljne količine vitamina D. Ako je vruće i sparno ljeto, suncu se izlažite prije 11.00 sati ili nakon 17.00 sati. Uz to, vitamin D dobivate i preko raznih multivitaminskih dodataka prehrani koje trudnice sve više uzimaju. Uz sunce i multivitamine, vitamin D pronaći ćete i u hrani, posebno u lososi, sardinama, skuši i svježoj tuni. Nešto manje količine vitamina D nalaze se u crvenom mesu, jajima i žitaricama.

Ako ste trudni u jesensko-zimsko-proljetnom periodu kada je manje sunca, uzimajte 10 mikrograma vitamina D dnevno. To će biti dovoljno, jer predoziranje ovim vitaminom također nije preporučljivo. U visokim razinama vitamin D je toksičan za organizam.

Razinu vitamina D možete provjeriti krvnim testom kod svog liječnika opće prakse, a oko dodataka prehrani u vidu vitamina svakako se posavjetujte sa svojim ginekologom.