Kada se hrana i trudnoća spomenu u istoj rečenici, većini će ljudi na pamet pasti jedino žudnja za određenom vrstom hrane, te konzumiranje velikih količina slastica. Međutim, neke žene jednostavno ne spadaju u ovu kategoriju. Stoga se nešto rjeđe priča o averzijama prema određenoj vrsti hrane, kao i o netoleranciji na hranu općenito.

Vrijeme trudnoće vrijeme je i velikih promjena u tijelu. To znači da su neočekivane tjelesne reakcije moguće i na području prehrane. Mnoge žene u trudnoći osjećaju averziju prema hrani koju su inače jednostavno obožavale, što je dokaz da u ovom turbulentnom razdoblju nije sve u hrani.

Hrana u trudnoći

Kako bi tijelo na najbolji način podupiralo rast i razvoj nerođene bebice, zdrava i raznovrsna prehrana u trudnoći je obavezna. Dovoljne količine vitamina, minerala i ostalih nutrijenata osigurati će zdravlje djeteta, ali i majke. Uz sve to, odabir namirnica utjecati će i na kilograme nakupljene u trudnoći. Nezdrava i brza prehrana često može ostaviti posljedice i na ženinom tijelu, s kojima će se suočavati još dugo nakon što bebica dođe na svijet.

Međutim, istraživanja su pokazala kako velik broj budućih majki osjeća averziju prema nekoj vrsti hrane tijekom trudnoće. To su često namirnice koje im niti prije same trudnoće nisu bile najdraže, a ta je averzija uglavnom rezervirana prema tek nekoliko namirnica u cjelokupnoj prehrani. No, postoje i trudnice koje se moraju suočiti s time da tijelo odbija unos više vrsta hrane, pa čak i cijeli spektar zdravih namirnica koje su u trudnoći itekako poželjne.

Uzroci odbojnosti prema hrani

Najčešći uzrok averzije prema hrani u trudnoći jesu jutarnje mučnine, s kojima neke žene zaista vode pravu bitku. Može trajati tek nekoliko dana, no one manje sretne trudnice s njom će se suočavati i nekoliko mjeseci. Jasno je kako konstantno povraćanje može stvoriti odbojnost prema bilo kojoj vrsti hrane.

Nadalje, velike hormonske promjene u tijelu tijekom trudnoće mogu predstavljati još jedan razlog za izbjegavanje neke vrste hrane. Upravo hormoni mogu utjecati na to da nekad omiljena hrana odjednom poprimi odbojan okus. Sve to iznimno otežava pripremu zdravih i uravnoteženih obroka.

Suočavanje s odbojnim namirnicama

Mnoge žene rješenje pronađu u tek jednoj ili dvije vrste hrane koja ne izaziva mučninu ili odbojnost, no to nikako nije rješenje za plan prehrane u trudnoći kojeg bi se bilo poželjno držati. Od raznovrsne prehrane tako ne bi trebali olako odustati.

Za početak, dobro je ispred sebe imati veliku količinu namirnica, najbolje voća i povrća, koju ćete “testirati”. To bi značilo i kupovanje nekih namirnica koje nikad prije niste jeli, ili jednostavno niste voljeli,  te kušanje male količine svake od njih. Tko zna, možda će baš neka od njih sada ipak odgovarati organizmu.

Više manjih obroka dnevno također bi vam trebao postati standard. U slučaju da ste do sada navikli na tri obroka dnevno, probajte malo “razbiti” tu rutinu. Riječ je o tome da tijelu ponekad neka namirnica ili vrsta jela jednostavno ne odgovara u tom dijelu dana. Što znači da bi isto to jelo moglo biti sasvim u redu već nakon nekoliko sati. Stoga bi na unaprijed isplaniran plan prehrane jednostavno trebalo zaboraviti i prijeći na “metodu pokušaja i pogrešaka“.

Bez stresa

Opuštanje je veoma važan dio cijelog procesa, ističu stručnjaci. U slučaju da nekoliko tjedana zaista niste u stanju jesti zdravu i uravnoteženu hranu, ništa se strašno neće dogoditi. Stoga nemojte u samom startu donositi velika očekivanja koja se tiču zdrave prehrane. Ono što je mnogo važnije jest praćenje potreba vlastitog organizma.

S vremenom ćete sasvim shvatiti za čime organizam žudi, te ćete lako moći rasporediti obroke tijekom dana, bez straha od toga da bebica neće dobiti dovoljno nutrijenata. Svaka je žena različita, te često nije moguće u prehranu uklopiti baš sve zdrave namirnice koje ste imali u planu. No, to nikako ne znači kako s vama i trudnoćom nije sve u savršenom redu, ističu stručnjaci.